شاه‌حسینی: جبهه جدید تفنگ‌ها را تبدیل به قلم کرده است + صوت
کد خبر: 4000270
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
گفت‌وگوی ایکنا با رزمندگان و ایثارگران جنگ تحمیلی/ ۴

شاه‌حسینی: جبهه جدید تفنگ‌ها را تبدیل به قلم کرده است + صوت

یکی از رزمندگان و جانبازان 45 درصد دفاع مقدس گفت: اگر در گذشته افرادی دست به تفنگ بودند امروز دست به قلم شدند؛ یعنی جبهه عوض شده و جبهه جدید شکل گرفته است و باید فرهنگ‌سازی کرد و این فرهنگ را به نسل‌های آینده اهدا کرد.

درحال تکمیل/// شاه‌حسینی: جبهه جدید شکل گرفته و تفنگ‌ها به قلم تبدیل شده استبه مناسبت هفته دفاع مقدس، ایکنا در سلسله گفت‌وگویی با رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس به موضوع زنده نگه‌داشتن دفاع مقدس پرداخته است.

در چهارمین گفت‌وگو به سراغ سردار عبدالحسین شاه‌حسینی از رزمندگان و جانبازان 45 درصد دفاع مقدس رفتیم که از ابتدا تا انتها جنگ را در جبهه‌ها حضور داشته است.

ایکنا- به نظر شما چرا باید هفته دفاع مقدس را زنده نگه داریم؟

ابتدا باید ارزش ایام را بدانیم تا متوجه شویم چرا باید آن را احیا کنیم و زنده نگه‌ داریم. جنگی که به ما تحمیل شد به خاطر دفاع از کشور، جان و ناموس مردم، برای ما مقدس شد. رزمندگان و فرماندهانی عالی‌ داشتیم که در این راه برای دفاع از کشور، دین و همه‌چیز ما شهید شدند. برای پاسداشت خون شهدا و مجاهدتی که این عزیزان انجام دادند، توانستند دشمن را ناامید کنند باید زنده نگه‌ داریم. برای نسل حاضر و آینده نیاز است تا این تکرار ایام صورت بگیرد و یادآوری شود و نیز تذکری برای ما و نسل‌های آینده باشد.


بیشتر بخوانیم:

کردمیهن: انگیزه مقاومت مردم ایران امروزه قویتر است + صوت

دفاع مقدس شکل فرهنگی و سیاسی به خود گرفته است + صوت


ایکنا- به نظر شما دفاع مقدس چه تأثیری در روند چهل‌ساله انقلاب گذاشته است؟

جنگی که بر ما تحمیل شد جنگی جهانی بود که 39 کشور علیه یک کشوری که تازه انقلاب کرده و در حال تثبیت انقلاب بود و هنوز پایه‌های آن محکم نشده است، رخ داد. دشمنان هم بر پایه همین گزاره به ایران حمله کردند تا این انقلاب را از بین ببرند. مردم هم با کمبود امکانات و نواقصی که بود با جان‌ودل از کشور و انقلاب دفاع کردند. ما از همان ابتدای انقلاب تحریم بودیم و تحریم چیز تازه‌ای نیست ولی باوجود این توانستیم با دلسوزی و جانفشانی در مقابل تهاجمات ایستادگی کنیم، سپس دفع تهاجم کنیم و پیروز شویم. همین‌که توانستیم دشمن را از اهداف خود ناامید کنیم برای ما پیروزی بود.  

کد

ما نسلی هستیم که تقریباً در سختی‌ها تربیت شدیم. این نسل جز خدمت چیز دیگری را نمی‌بیند. ابتدای زندگی ما در جنگ گذشت و بعد از جنگ، معنای مدیریت در بحران را می‌دانستیم. دانستیم که خدمت چه نوع آن خوب است و اگر همراه با نیت بد باشد به سمت خیانت می‌رود و چقدر بد است. نسلی که به نسل پنجاه‌وهشت معروف است و گفته می‌شود که همان پنجاه و هشتی مانده است؛ یعنی جز خدمت و دفاع از مردم چیزی را نمی‌بیند و نمی‌خواهد.

ایکنا- فکر می‌کنید در صورت رخداد دوباره چنین حادثه‌ای، مردم مثل آن هشت سال جنگ تحمیلی دفاع خواهند کرد؟

بله، به‌ ظاهر بچه‌ها و جوان‌های ما نباید توجه کرد. این‌ها مواردی است که حالت گذرا و عبوری دارد و دائمی نیست. در ابتدای جنگ افرادی به جبهه‌ها می‌آمدند تحت عنوان بسیجی که دست‌کمی از این عزیزانی که می‌بینیم نداشتند و ما از حضور آنها تعجب می‌کردیم. در جنگ وقتی من مسئول بودم جوانی می‌گفت که اجازه بدهید بروم و دیده‌بان دشمن را اسیر کنم و بیاورم. با آن شجاعت و جرئت بسیار زیاد می‌رفت و این کار را می‌کرد و می‌آورد. حال هم از این دست افراد کم نداریم.

درست است که ما ریزش داشته‌ایم اما رویش‌های بسیار بیشتر و بزرگ‌تری داریم که امیدوارکننده است. من اگر در گذشته یک نفر بودم الان دو تا فرزند دارم که هر موقع نیاز باشد با خودم، سه نفره آماده هستیم؛ یعنی الان یک به سه شده‌ایم. معمولاً اکثر خانواده‌ها که دل آنها برای ایران اسلامی و انقلاب می‌سوزد و دغدغه پاسداشت خون شهدا را دارد همه  اینگونه‌اند.

ایکنا- این روحیه همدلی که همیشه در بین مردم وجود داشته، چه در جنگ، زلزله، سیل و... ما شاهد حضور آنها در کنار هم هستیم؛ ریشه در کجا دارد؟

ریشه اصلی در انسانیت و دین‌داری مردم ما دارد. در همین موضوع مبارزه با بیماری کرونا ما دیدیم که چه سیل جمعیتی بسیجی‌وار از همه اقشار آمدند و شبانه‌روز بدون چشم‌داشتی کمک می‌کنند. این همان نسل پنجاه‌وهشت می‌شود که آن زمان بی‌چشم‌داشت برای دفاع از کشور هجوم آورد و حال برای دفع کرونا هجوم آورده و برای دفع این بلا مبارزه می‌کند.

 ما مردمی باارزش و کرامت انسانی والا داریم و در جهان کمتر ملتی به این صورت پیدا می‌شود. ما نیروی مفید در تخصص‌های مختلف از نیروهای مسلح و پزشکی، صنعتی و... کم نداشته و تازه بهتر از گذشته هم داریم.

اگر در گذشته افرادی دست به تفنگ بودند امروز دست به قلم شدند؛ یعنی جبهه عوض شده است و جبهه جدید شکل گرفته است و باید فرهنگ‌سازی کرد و این فرهنگ را به نسل‌های آینده اهدا کرد.

ایکنا- اگر نکته‌ دیگری دارید که بیان نکردید بفرمایید.

تذکری را باید به مسئولین بدهم این است که اگر خدمت کنند مردم قدر آنها را خواهند دانست و خداوند هم اجرشان را خواهد داد و اگر خدای‌نکرده مسئولیت بگیرند و ثمره آن خدمت نباشد خیانت به خون شهدا و مردم است. اگر خدمت کنند رشد می‌کنند و مردم قدردان خدمت‌گزاران خود هستند و در دل و قلب مردم جای دارند. این کشور مردمی را دارد که ارزش دارد برای آنها جانفشانی و خالصانه و بدون منت خدمت کنیم.

انتهای پیام
captcha