وبینار «روز اربعین» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4000342
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

وبینار «روز اربعین» در کرمان برگزار شد

وبینار روز اربعین با موضوع «پیام‌آوران عاشورا، طلایه‌داران اربعین» امروز چهارم مهر‌ماه در کرمان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، وبینار روز اربعین با موضوع «پیام‌آوران عاشورا، طلایه‌داران اربعین» امروز چهارم مهرماه در سالن شهید کاظمی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه‌ علمی کاربردی کرمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام اربعین به بیان نقش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا پرداخت و گفت: اگر خطبه‌های آتشین این دو معصوم نبود امروز اساساً دین نداشتیم.

وی جانفشانی در راه دین را افتخار دانست و گفت: ائمه در کلاس دین به تبلیغ، مبارزه و تبیین پرداختند و امروز نیز بزرگانی مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی راه آنان را ادامه داد. همانطور که در وصیت‌نامه این شهید می‌خوانیم ؛ «ثروت دستان من زمانی است که اسلحه در دست گرفتم و از دین تو دفاع کردم.»

عامری در ادامه به بیان نقش اساسی امام سجاد پس از واقعه عاشورا پرداخت و گفت: این نقش چندین بخش دارد، از جمله اینکه امامت ایشان در دوران خفقان بود اما با این وجود این شرایط مانع از انجام رسالت و وظیفه‌ دینی این امام نشد.

وی احیای نهضت عاشورا را یکی از عناوین رسالت امام سجاد(ع) دانست و گفت: امام با روشنگری در مورد عاشورا به روشنگری در اذهان پرداخت و امروز نیز دشمنان با تبلیغات خود اقدام به ضربه زدن به حکومت دینی هستند.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه‌ علمی کاربردی کرمان با بیان اینکه بصیرت و آگاهی باید در جامعه تزریق شود و همچنین با اشاره به سخن امام حسین(ع) در روز عاشورا، که فرمود «من خون قلبم را دادم تا بشریت را از سرگردانی نجات دهم»، گفت: باید قدر فرهنگ غنی شیعه را دانست که ما به این بصیرت افتخار می‌کنیم.

وی طرح علنی مسئله ولایت و امامت را یکی دیگر از عناوین رسالت امام سجاد(ع) دانست و گفت: امام با وجود محدودیت، کار خود را که همان معرفی و تبلیغ دین واقعی بود را انجام داد.

عامری با بیان اینکه حمایت مخفی از قیام‌های مخلصانه، مبارزه با عالمان درباری و مبارزه در پوشش دعا از دیگر عناوین رسالت امام سجاد(ع) بود، تصریح کرد: بعد عاطفی و یادآوری واقعه عاشورا در همه حال و توصیه به زیارت امام حسین(ع) از دیگر روش‌های مبارزه امام سجاد(ع) بود.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه‌ علمی کاربردی کرمان در بخش دیگری از سخنانش به نقش حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا پرداخت و گفت: معرفی امام حسین(ع) و افشاگری علیه بنی‌امیه و یزیدیان، پرستاری از امام سجاد، سرپرستی از کودکان و دفاع از یتیمان و روحیه بخشی به آنان از مهمترین اقدامات حضرت زینب(س) پس از عاشورا بود که از طریق خطبه و سخنرانی، مرثیه‌خوانی و عزاداری به این اقدامات پرداخت.

انتهای پیام
captcha