ظرفیت فضای مجازی در تبیین فرهنگ دفاع مقدس بی‌نظیر است
کد خبر: 4000519
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
اصغر امیرنیا:

ظرفیت فضای مجازی در تبیین فرهنگ دفاع مقدس بی‌نظیر است

مدیرعامل موسسه توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با بیان این مطلب که فضای مجازی بستری مناسب و ارزشمند برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، تصریح کرد: ظرفیت فضای مجازی در تبیین فرهنگ دفاع مقدس بی‌نظیر است.

ظرفیت فضای مجازی در تبیین فرهنگ دفاع مقدس بی‌نظیر است

به گزارش ایکنا، اصغر امیرنیا، مدیرعامل موسسه توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره غیور مردان و زنان حماسه‌آفرین کشورمان گفت: شاید فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری بتوانند گوشه‌ای از فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشند، اما بی‌شک فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال توان بالایی در انتقال دستاورد‌ها و تجربیات دوران دفاع مقدس دارند که باید به نحو صحیح از آن بهره برد.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان شجاع و دلیر ایران در هشت سال دفاع مقدس، با ۳۶ کشور که با امکانات مادی و معنوی، علیه جمهوری اسلامی متحد شده بودند را به نفع وطن عزیزمان به پایان بردند، افزود: هر چند از خودگذشتگی، نجابت و تواضع رزمندگان ما سبب شد تصاویر و صدا‌های ضبط شده از دوران دفاع مقدس شخصیت رزمندگان ما را آنچنان که شایسته و بایسته است به نسل‌های بعدی و حتی به گوش مردم آزادی‌خواه جهان منتقل نکند، اما همین آثار باقی مانده نیز باید به روز و با ابزار و تکنولوژی جدید انتقال داده شود.

امیرنیا تصریح کرد: شاید هزاران کتاب برای به قلم کشیدن لحظه لحظه جنگ تحمیلی کفایت نکند، اما فضای مجازی این امکان را دارد تا بسیاری از رویداد‌ها و رخداد‌های دفاع مقدس را به نسل جوانمان که با فضای سایبر قرابت بیشتری دارد و علاقمند است تا با سهل‌ترین روش اطلاعات مورد نیاز خود را بیابد، نشان دهد.

مدیرعامل موسسه فهم با بیان اینکه فضای مجازی ظرفیت بی‌بدیلی در حفظ و اشاعه آثار ارزش‌های دفاع مقدس در قالب‌های گوناگون و به زبان‌های مختلف دارد افزود: با استفاده از فضای مجازی و هنر‌های دیجیتال می‌توان رخداد‌های جنگ تحمیلی را در گستره جهانی تبیین کرد.

وی با تأکید بر اهمیت مطالعه جامعه مخاطبان در تولید آثار متنوع اظهار کرد: باید در نظر داشت تولید محتوا در فضای مجازی بدون در نظر گرفتن مخاطبین، علاقمندی و سلایق آنان در هر زمینه‌ایی نه تنها ارزشی ایجاد نمی‌کند، بلکه ممکن است به ضد ارزش تبدیل شود.

امیرنیا گفت: ولایت‌پذیری و اطاعت‌پذیری از رهبران انقلاب که روش و منش شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس بوده است را می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی به بهترین شکل معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه تأثیر فضای مجازی در انتقال تجربیات و رخداد‌ها غیرقابل انکار است، از افرادی که آگاهی و توانایی لازم در حوزه رسانه‌های دیجیتال را دارند، دعوت کرد تا برای حضور در این عرصه و تولید محتوای فاخر به منظور معرفی دستاوردها، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی اقدام کنند و حتی رزمندگان غیور اسلام و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران با مجهز و ممهزشدن به دانش روز از فضای مجازی به نحو احسن برای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت اقدام نمایند.
انتهای پیام
captcha