پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در خرم‌آباد برگزار شد
کد خبر: 4000611
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در خرم‌آباد برگزار شد

مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» با تاسی از پیاده‌روی میلیونی نجف تا کربلا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خرم‌آباد برگزار شد.

پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در خرم‌آباد برگزار شدبه گزارش ایکنا از لرستان، مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در خرم‌آباد با تاسی از پیاده‌روی میلیونی نجف تا کربلا، امروز دوشنبه٬ پنجم مهر، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم که با عنوان پیاده‌روی «حرم تا حرم» برگزار شد، عاشقان حسینی مسیر چند کیلومتری حرم امامزاده زید ابن علی(ع) تا حرم امامزاده عبدالله(ع) را طی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاخرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: مردم آمدند تا بعد از ۱۴۰۰ سال راه امام حسین(ع) که گسترش توحید، حریت و آزادگی برای بشر است را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز پرچم آزادگی سید و سالار شهیدان بلند است و مردم در تمام جهان به یاد مظلومیت امام حسین(ع) به میدان می‌آیند، افزود: یزیدیان می‌خواستند نامی از امام حسین(ع) نباشد حتی بر پیکرهای مطهر شهدای کربلا اسب راندند اما حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به‌عنوان پیام‌رسانان عاشورا، پیام سید و سالار شهیدان را به جهانیان را رساندند.

شاهرخی گفت: انسان‌های آزاده عاشورا را زنده نگه داشتند و ما وظیفه داریم پرچم آزادگی و حریت امام حسین(ع) را زنده نگه داریم.

انتهای پیام
captcha