نمایش آیینی رسالت جاوید در خانه فرهنگ مهرآباد اجرا می‌شود
کد خبر: 4000817
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
با هدف تبيين نقش حضرت زينب (س) در واقعه کربلا

نمایش آیینی رسالت جاوید در خانه فرهنگ مهرآباد اجرا می‌شود

نمایش آیینی رسالت جاوید روز جمعه ۹ مهرماه ساعت ۱۶ در خانه فرهنگ مهرآباد اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9، نمایش آیینی «رسالت جاوید» به کارگردانی محدثه شهریاری و تهیه‌کنندگی مهین عرب کاشانی روز جمعه نهم مهر ساعت 16 در خانه فرهنگ مهرآباد اجرا می‌شود.

نمایش آیینی «رسالت جاوید» با هدف تبيين نقش حضرت زينب (س) در پيام رسانی واقعه کربلا به عنوان الگوی رفتاری زنان جامعه اسلامی اجرا می‌شود.

در رثای ام المصائب، بانوی صبر حضرت زینب سلام الله علیه، که بعد از عباس (ع) علمدار کربلا بود و بعد از حسین (ع) پیامبر عاشورا شد .بانوی نمونه‌ای که از کودکی رنج بسیار کشید، اما صبوری پیشه کرد، و به رسم اهالی آسمان همواره شکر گزار بود و هیچگاه لب به شکوه نگشود. این بانوی بزرگوار، کودکی نازدانه بود که مصیبت‌های زندگی خویش را، در خواب کودکانه‌اش، همچون رویایی کابوس وار دیده و حس کرده و تعبیر تلخش را از زبان پیامبر مهربانی‌ها شنیده است ...

پرده اول: خواب کودکی حضرت زینب (س)، که تعبیرش از دست دادن عزیرانش (پیامبر (ص)، حضرت زهرا (س)، امام علی (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هست، بطور خلاصه به نمایش در می‌آید. پرده دوم: زینب (س) را در گفتگویی با برادرش در کربلا خواهیم دید.... و جنگ میان شیطان و فرشته به نماد جبهه حق و باطل،...پرده سوم: حضرت زینب (س) در جمع کودکان و بانوان حرم بعد از واقعه عاشورا .... پرده چهارم: اربعین زینبی و درد و دلش بر سر قبر مطهر برادر، پرده آخر: در پایان گذری کوتاه به حضور تکفیری‌ها و جنگ‌شان با مدافعان حرم ...

شهروندان برای تماشای نمایش می‌توانند به خانه فرهنگ مهرآباد واقع در مهرآباد جنوبی خیابان شهید گزل خو خیابان شهید اصفهانی مراجعه کنند و یا به صورت زنده در صفحه اینستاگرام khanefarhangemehrabad و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66620163 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha