اجرای طرح قرآنی «هر مسجد، آزادی یک زندانی غیرعمد» در اردبیل
کد خبر: 4002005
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

اجرای طرح قرآنی «هر مسجد، آزادی یک زندانی غیرعمد» در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، گفت: طرح قرآنی «هر مسجد، آزادی یک زندانی غیرعمد»، زمینه آزادی حدود یک‌صد زندانی جرایم غیرعمد به آغوش خانواده شد.

اجرای طرح قرآنی «هر مسجد، آزادی یک زندانی غیرعمد» در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، ۱۱ مهرماه، در اختتامیه پویش نذر اربعین حسینی که با شعار «هر مسجد، آزادی یک زندانی» برگزار شد، اظهار کرد: آن چه امروز سبب می‌شود تا ما در مقابل دولت‌های زورگو موضعی مقتدرانه زیر سایه قرآن داشته باشیم، تکیه بر خون شهدا و تاسی از مکتب حسینی در مقابله با زورگویان است.

وی از فعالان قرآنی و ستاد دیه استان جهت تلاش برای آزادی زندانیان نیازمند قدردانی کرد و افزود: طرح «هر مسجد، آزادی یک زندانی غیرعمد» از جمله ابتکارات ماندگاری است که از سال ۹۷ اجرا و به همت خیرین نوع‌دوست اردبیلی، زمینه آزادی حدود یک‌صد زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرده‌ است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، با اشاره به رهایی ۱۸ زندانی جرایم غیرعمد در اربعین سال‌جاری بیان کرد: برای آزادی این افراد بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال به صورت کمک ویژه پرداخت شده است.

کثیرلو ادامه داد: به یقین اقدامات خداپسندانه و انسان‌دوستانه خیرین، گره‌های زیادی را نه تنها از مددجویان جرایم غیرعمد و محکومان مالی باز کرده؛ بلکه خانواده‌های بی‌سرپرست بسیاری را از گرفتاری در مشکلات خانمان‌سوز و مصائب غیرقابل جبران اجتماعی رهایی داده و به این واسطه اشک شوق را در چشمان بسیاری از فرزندان و مادران منتظر و بی‌پناه زندانیان جرایم غیر عمد و مالی جاری ساخته است.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان اردبیل در خصوص عملکرد ۶ ماهه ستاد دیه در سال‌جاری گفت: در این بازه زمانی تعداد ۸۶ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی بالغ بر ۱۰۶ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال از بند زندان‌ آزاد شدند که به ترتیب محکومیت مالی ۸۲ فقره، مهریه ۲ فقره و سهم حوادث کارگاهی ۲ پرونده بوده است.

انتهای پیام
captcha