فعالیت 40 گروه تعزیه‌خوان در سمنان
کد خبر: 4002034
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

فعالیت 40 گروه تعزیه‌خوان در سمنان

مدیرکل ارشاد اسلامی سمنان از فعالیت ۴۰ گروه تعزیه خوان در استان خبر داد و گفت: بیشترین این گروه‌ها در شهرستان دامغان فعال هستند.

فعالیت 40 گروه تعزیه‌خوان در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی سمنان، فرشید فلاح، مدیر کل این اداره امروز 11 مهر  در مراسم اختتامیه سوگواره تعزیه استان در دامغان از فعالیت ۴۰ گروه تعزیه در این استان خبر داد و افزود: دامغان بیشترین گروه تعزیه در استان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در یازدهمین سوگواره استانی حسینی تعزیه استان  ۱۰۰ نفر تعزیه‌خوان از شهرهای استان با هشت گروه شرکت که با رأی هیئت داوران شش نفر به عنوان تعزیه خوان برتر و یک گروه موسیقی نوای عاشورایی از شهرستان شاهرود انتخاب شدند.

دبیر کارگروه فرهنگی و هنر استان با تاکید بر اینکه تأثیرگذاری هنر تعزیه به دلیل خلوص نیت تعزیه خوانان است یادآور شد: یکی از تأثیرگذارترین انواع عزاداری ائمه اطهار تعزیه خوانی است و این هنر از اصیل‌ترین نمایش‌های آئینی به حساب می‌آید.

فلاح با تاکید بر اینکه تعزیه کامل‌ترین هنرهای نمایشی است و اکثر نمایش‌های ایرانی از تعزیه وام‌دار بوده یادآور شد: تأثیر گذاری این نوع نمایش بی‌شک به خاطر خلوص نیت و در قالب تعزیه‌خوانی آن است.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری یازدهمین سوگواره استانی حسینی تعزیه بتوانیم گامی مؤثر در رشد و ارتقا این هنر با ارزش برداریم.

انتهای پیام
captcha