آئین‌های عزاداری آخر ماه صفر در اردبیل اعلام شد
کد خبر: 4002396
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

آئین‌های عزاداری آخر ماه صفر در اردبیل اعلام شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل، گفت: آئین‌های عزاداری آخر ماه صفر در اردبیل اعلام شده و برنامه‌های مختلفی به مناسبت سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در استان برپا خواهد شد.

رضازاده// آئین‌های عزاداری آخر ماه صفر در اردبیل اعلام شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر سقاء، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل، 12 مهرماه، ضمن اعلام برنامه‌های سوگواره آخر صفر در اردبیل، اظهار کرد: آئین‌های عزاداری آخر صفر در اردبیل اعلام شده و برنامه‌های مختلفی به مناسبت سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در استان برپا خواهد شد.

وی با اشاره به این که فعالان کانون‌های مساجد استان اردبیل به مناسبت این ایام، زیارت از بعید را زمزمه می‌کنند، گفت: از دیگر برنامه‌ها و طرح‌های در نظر گرفته شده به مناسبت همین ایام می‌توان به توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی، غذای گرم و لوازم‌التحریر، برگزاری محافل اُنس با قرآن کریم و برپایی ایستگاه های فرهنگی و صلواتی اشاره کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل، با اشاره به برنامه‌های حوزه فضای مجازی نیز افزود: در حوزه فضای مجازی نیز نشر پوسترها و بیوگرافی ائمه اطهار(ع) و معرفی و سبک زندگی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

سقاء اظهار کرد: به همین مناسبت قرائت زیارت نامه امام حسن مجتبی(ع) نیز قرائت می‌شود و مردم ارادت خود را نسبت به اهل بیت(ع) و سیدالشهدا(ع) با بدرقه کردن ماه صفر نشان خواهند داد.

وی بیان کرد: در این ایام دادن نذورات به خانواده‌های آسیب‌دیده کرونایی و نیز مددجویان زندان‌های اردبیل نیز به عنوان یکعمل شایسته و کار خیر برای دنیا و آخرت بوده که نیازمند فرهنگ‌سازی همه‌جانبه در این زمینه هستیم.

انتهای پیام
captcha