استقبال از آثار هنری بوکسور مشهور مسلمان آمریکایی
کد خبر: 4002708
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

استقبال از آثار هنری بوکسور مشهور مسلمان آمریکایی

مجموعه‌ای از نقاشی‌های محمد علی(کلی)، بوکسور مشهور مسلمان آمریکایی در حراجی بونهامس نیویورک به چند برابر قیمت پیش‌بینی شده فروخته شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آرت نت،

حراجی بونهامس نیویورک مجموعه‌ای از آثار نقاشی محمد علی، بوکسور مشهور آمریکایی را عرضه کرد. در این حراجی یکی از نقاشی‌های وی به قیمت 425 هزار دلار فروخته شد که چند برابر بیش از برآورد قیمت اولیه بود. 

این طرح که «مثل زنبورنیش بزن» (Sting Like a Bee) نام دارد و در سال 1978 روی کاغذ کشیده شده در بین حدود 20 نقاشی و طرح از قهرمان سابق سنگین وزن بوکس جهان بیشتر مورد توجه قرار گرفت. این اثر همانند برخی از دیگر آثار وی نشان دهنده علاقه علی به دین اسلام، ​​عدالت اجتماعی و ورزش مورد علاقه او یعنی بوکس است. برآورد اولیه قیمت آن بین 40 تا 60 هزار دلار بود.

استقبال از آثار هنری بوکسور مشهور مسلمان آمریکایی

حراجی Bonhams اعلام کرد که 26 اثر هنری از علی در مجموع 945 هزار دلار فروخته شده که بیش از سه برابر برآورد اولیه است. بونهامس همچنین اعلام کرد که نقاشی «Sting Like a Bee» توسط یک مجموعه‌دار ساکن انگلیس که یادگارهای علی را جمع‌آوری می‌کند خریداری شد. 
علاقه محمدعلی به هنر کمتر شناخته شده است اما او دوست داشت که به عنوان راهی برای آرامش پس از مسابقه یا تمرین طراحی کند. برخی از آثار فروخته شده، نقاشی‌هایی از طبیعت هستند، در حالی که برخی دیگر بیشتر طرح‌های شخصی شبیه کارتون بودند.

استقبال از آثار هنری بوکسور مشهور مسلمان آمریکایی

در آثار او علاقه به دین اسلام مشهود است از جمله در یک نقاشی، عده‌ای از نمازگراران در حال ورود به مسجد را به تصویر کشیده است. یک طرح دیگر که با قلم نمدی در سال 1967 کشیده شده و در آن اسلام با مسیحیت مقایسه شده 24 هزار دلار فروخته شد.

استقبال از آثار هنری بوکسور مشهور مسلمان آمریکایی

محمد علی کلی، قهرمان سابق سنگین وزن جهان که قبل از اسلام آوردن در سال 1964 با نام  کاسیوس کلی Cassius Clay شناخته می‌شد در سال 2016 در 74 سالگی پس از نبرد طولانی با بیماری پارکینسون درگذشت. 

وی علاقه زیادی به دین اسلام داشت و در زمینه برقراری عدالت اجتماعی و امور خیریه بسیار فعال بود. 

انتهای پیام
captcha