تظاهرات بحرینی‌ها علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4003201
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲

تظاهرات بحرینی‌ها علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

هزاران بحرینی در اعتراض به عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی به خیابا‌ن‌ها آمدند. پلیس بحرین با توسل به خشونت سعی کرد معترضان را متفرق کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، منابع محلی در بحرین امروز (جمعه) از ادامه اعتراضات مردم این کشور به عادی‌سازی روابط دولت منامه با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

پایگاه خبری حزب «الوفاق» بحرین نوشت که امروز ده‌ها تن از مردم منامه به خیابان‌ها آمدند که با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه شدند.

بحرینی‌ها نیز در شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر حضور نیروهای امنیتی در خیابان‌ها نوشتند که پلیس بحرین با شلیک گاز اشک‌آور سعی در متفرق کردن مردم داشت.

طبق این گزارش، پس از آنکه مردم شعارهای ضدصهیونیستی و ضدعادی‌سازی روابط سر دادند، نیروهای امنیتی بحرین اقدام به سرکوب این تظاهرات کردند. موج تظاهرات مردمی در بحرین علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی زمانی در این کشور تشدید شد که «یائیر لاپید»‌ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای افتتاح سفارت این رژیم به منامه سفر کرد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، نهم ماه جاری، به دعوت وزیر خارجه بحرین به منامه سفر کرد و با مقامات ارشد این کشور از جمله ولی‌عهد و شاه بحرین دیدار کرد.

بحرین در سپتامبر سال ۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه‌ عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «ابراهیم» را امضاء و رسما با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

انتهای پیام
captcha