نام شهدای مرزبانی زینت کوچه‌های اردبیل شد
کد خبر: 4003203
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

نام شهدای مرزبانی زینت کوچه‌های اردبیل شد

فرمانده مرزبانی استان اردبیل، گفت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران حق بزرگی بر گردن مردم و مسئولان دارند و سعادتمندی ما به ترویج فرهنگ شهادت عجین است که اکنون نام‌هایشان زینت کوی و برزن شده است.

نام شهدای مرزبانی زینت کوچه‌های اردبیل شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، شاهین اسمعلی، فرمانده مرزبانی استان اردبیل، 17 مهرماه، با اشاره به نامگذاری برخی معابر استان به نام شهدای مرزبانی، اظهار کرد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران حق بزرگی بر گردن مردم و مسئولان دارند و سعادتمندی ما به ترویج فرهنگ شهادت عجین است که اکنون نام‌هایشان زینت کوی و برزن شده است.

وی با اشاره به شروع هفته ناجا با شعار «مرزبان هوشمند، امنيت پايدار» و تعامل مرزبانی استان با نهادهای دولتی، فرهنگی و اجتماعی در سطح استان، بیان کرد: همکاری و هماهنگی تمام نهادها و دستگاه‌های دولتی موجب پيشبرد امورات سازمانی طرفين و پيشرفت جامعه می‌شود.

اسمعلی، همکاری شهرداری را در راستای نامگذاری برخی بلوارها و ميادين و خيابان‌های شهر به نام شهدای مرزبانی، زيباسازی فضای سبز اطراف ستاد مرزبانی استان توسط شهرداری منطقه مربوطه و همکاری در برنامه‌های هفته ناجا را از جمله موارد مهم ياد کرد و  اجرای آن را خواستار شد.

امنيت و آرامش شهروندان در سايه تلاش‌ها و مجاهدات‌های مرزبانان است

فرمانده مرزبانی استان اردبیل، ادامه داد: در سايه مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی مرزداران امنيت و آرامش در بين شهروندان جامعه برقرار است.

وی افزود: بسنده کردن محض به حفظ نام‌ها کافی نیست و باید فلسفه و تفکر شهادت را در زندگی روزمره نشان دهیم، فلذا زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا هیچ منافاتی با زنده نگه‌داشتن تفکرات آن‌ها ندارد و هر دو هم‌زمان با هم باید مورد توجه قرار گیرد.

اسمعلی تاکید کرد: اعتقاد بر این است که یکی از راه‌های آغاز فرهنگ‌سازی برای زندگی شهدایی، زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان است و چه راهی بهتر از حک شدن نام این حماسه‌سازان بر کوچه و خیابان‌های شهر و می‌توان گفت شهدای انقلاب و دفاع مقدس ریشه‌هایی هستند که درخت ایران اسلامی اکنون هرچه دارد از این ریشه‌های در خاک نهفته است.

انتهای پیام
captcha