تمثال شهید «نادر مهدوی» از سوی بانوی اهل دشتی نقاشی شد
کد خبر: 4003491
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳

تمثال شهید «نادر مهدوی» از سوی بانوی اهل دشتی نقاشی شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد دشتی گفت: به مناسبت سالروز شهادت نادر مهدوی، بانوی هنرمند دشتی تمثال این شهید را بر بوم نقاشی به تصویر کشید.

حمید زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر از طراحی چهره شهید نادر مهدوی، توسط بانوی هنرمند اهل دشتی خبر داد و در ارتباط با این اثر گفت: هنر زبانی رسا و ماندگار است که توانسته باعث انتقال تاریخ به آیندگان شود.

زارعی اظهار کرد: ایران اسلامی دارای تاریخی کهن بوده که دفاع مقدس و دوران جنگ تحمیلی یکی از آن وقایع ماندگار در تاریخ است که معرفی آن در قالب حوزه فرهنگ و هنر ضروریت دارد. هنرمندان همواره در تولید آثار، شهدا و اهداف آنها برنامه‌هایی را در اولویت قرار داده و ویژگی‌های بارز آنها را به جامعه امروزی معرفی کرده‌اند.

زارعی بیان کرد: نادر مهدوی از شهیدان والامقام دوران دفاع مقدس است که با رشادت‌های خود توانست قدرت هم‌پیمانان دولت بعثی عراق از جمله آمریکا را از بین ببرد و غیرت ایرانی را به جهانیان اثبات کند.

وی با بیان اینکه طراحی چهره شهیدان در راستای یاد و خاطره آن بزرگواران است، بیان کرد: جهاد و ازخودگذشتگی شهدا آنقدر دارای اهمیت است که خداوند مزد این اقدام را به آنها داده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی ضمن تقدیر از سیده زینب باقری هنرمند و نقاش خانه فرهنگ و هنر روستای چاوشی جهت طراحی اثر ماندگار از چهره شهید نادر مهدوی، اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم برای عزت و سربلندی کشور در راستای اهداف شهیدان قدم برداریم.

باقری، هنرمند و نقاش خانه فرهنگ و هنر روستای چاوشی نیز اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند موجب اثرگذاری بیشتر آن شود که در جامعه ضروری است. خوشحال هستم که توانستم در دوران هنری، چهره یکی دیگر از سرداران رشید اسلام را به تصویر بکشم و به نسل جوان و نوجوان معرفی کنم.

شهید نادر مهدوی، ۱۴ خرداد ۱۳۴۲ در روستای نوکار شهرستان دشتی استان بوشهر متولد شد. وی در تاریخ 5آذر 1358 به‌عنوان بسیجیِ ویژه، به عضویت بسیج درآمد و با شروع جنگ تحمیلی با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل به دفاع از خاک و ناموس خود پرداخت. این شهید والامقام در عملیات‌های دیگر از جمله کربلای ۳ که در ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ منجر به فتح اسکله و پایانه نفتی الامیه عراق شد حضور مؤثر داشت.

این شهید در 16مهر ماه سال 1366 به همراه تنی چند از هم‌رزمانش، جهت انجام گشت‌زنی و حفاظت از آب‌های نیلگون خلیج فارس به سمت جزیره فارسی حرکت می‌کردند که مورد هدف بالگردهای نیروهای آمریکایی قرار گرفته و به درجه رفیع بلند شهادت نائل می‌شوند. آرامگاه مطهر این شهید در روستای بحیری شهرستان دشتی است.

ارسالی/ ترسیم ارادت بانوی دشتی بر بوم نقاشی/ تمثال شهید مهدوی نقاشی شد

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha