نیاز جامعه امروز به موقوفات جدید در راستای ایجاد اشتغال است
کد خبر: 4004327
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

نیاز جامعه امروز به موقوفات جدید در راستای ایجاد اشتغال است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه بحث اشتغال است، گفت: یکی از موضوعات جدید و مورد نیاز جامعه امروز، این است که بخشی از موقوفات جدید در راستای ایجاد اشتغال انجام شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان امروز، ۲۰ مهرماه در حاشیه مراسم رزمایش احسان ماندگار با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه بحث اشتغال است و امروز نیز در دهه وقف به این عنوان نام‌گذاری شده است، گفت: امسال درخصوص ایجاد اشتغال دو مقوله را در استان پیگیر هستیم.

وی از اجرای طرح «شمیم خدمت» همزمان با سراسر کشور در استان کرمان خبر داد و گفت: در این طرح، افراد تولیداتی را در منازل و یا کارگاه‌های کوچک انجام ‌می‌دهند و اداره اوقاف بازار فروش این محصولات را در بقاع متبرکه و در یک بازارچه فراهم می‌کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: علاوه بر طرح‌های کوتاه مدت و زود بازده، در سال جاری پیگیر طرح‌های بلندمدت و دارای ارزش افزوده هستیم که به‌صورت جدی دو کار در زمینه کشاورزی و دامپروری در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه نزدیک به یک هزار هکتار باغ کشاورزی موقوفه در استان کرمان داریم، گفت: این باغات در بحث اشتغال و استفاده از ظرفیت آن‌ها و توسعه باغات مورد توجه هستند.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه زیرساخت‌های ایجاد دامداری از محل موقوفات فراهم شده و در حال حاضر فاز اول این طرح اجرا شده است، گفت: در استان کرمان در واقع یک زنجیره تولید شکل گرفته است و اراضی وقفی بدون کشت در بم برای تأمین علوفه دام زیر کشت رفته‌اند.

وی نقش اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی در زمینه وقف را مهم دانست و گفت: یکی از موضوعات جدید و مورد نیاز جامعه امروز، این است که بخشی از موقوفات جدید در راستای ایجاد اشتغال انجام شود.

انتهای پیام
captcha