احیای وقف در کرمان نیاز به توجه و همدلی دارد
کد خبر: 4004844
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
نماینده ولی فقیه در کرمان:

احیای وقف در کرمان نیاز به توجه و همدلی دارد

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: احیای وقف و موقوفات نیاز به همکاری و همدلی افراد توانمند با مجموعه اوقاف و امور خیریه دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان شامگاه روز گذشته 22 مهر ماه در مراسم تجلیل از کادر درمان، ضمن تشکر از پیوند خدمت و سلامت که به همت اداره اوقاف و امور خیریه کرمان و علوم پزشکی کرمان شکل گرفته است، بیان کرد: وقف یک صدقه جاریه و حسنه‌ای است که ماندگاری آن قرن‌ها طول می‌کشد و کسانی که در حفظ و حراست از آن موقوفه وقت می‌گذارند در وصل این زنجیر بزرگ خدمت و حسنه بزرگ شریک هستند.

وی با بیان اینکه دو مسئله در بحث وقف نیاز به توجه جدی دارد، گفت: هم احیای خود مسئله وقف و هم احیای موقوفات نیاز به همکاری و همدلی افراد توانمند با مجموعه اوقاف و امور خیریه دارد و باید در ارتباط با هر دو این مسائل اهتمام جدی صورت بگیرد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: افسران خط مقدم میدان جهاد امروز پزشکان و کادر درمان هستند که‌ فداکاری خود را تا شهادت نیز پیش‌بردند و در سخت‌ترین روزها جوانمردانه ایستادگی کردند. و‌ نتیجه زحمات آن‌ها امروز قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه علم دین و علم پزشکی علم اشرف هستند، چرا که موضوع این علوم خدمت به اشرف مخلوقات یعنی انسان است، بیان کرد: کسانی که در این دو علم تحصیل کرده‌اند از ادب، متانت، تواضع و فداکاری خاصی برخوردارند. که جلوه آن در مبارزه کادر درمان با کرونا قابل مشاهده است. که با علم و آگاهی از عواقب گرفتاری به ویروس کرونا، فداکاری کردند تا سلامت هم‌نوع خود را محقق سازند.

انتهای پیام
captcha