صدور مجوز ساخت قبرستان اسلامی در ویرجینیای آمریکا
کد خبر: 4005055
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

صدور مجوز ساخت قبرستان اسلامی در ویرجینیای آمریکا

شهر استافورد در ایالت ویرجینیا پس از 5 سال کشمکش قضایی، سرانجام مجوز ساخت یک قبرستان برای مسلمانان این منطقه را صادر کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از واشنگتن پست، پس از پنج سال کشمکش قضایی، یکی از شهرهای ایالت ویرجینیا در  مجوز ساخت یک قبرستان اسلامی را صادر کرد. 

استافورد (Stafford) شهری با تنوع دینی و نژادی با بیش از 150 هزار نفر جمعیت است و قبرستان اسلامی مورد بحث اولین قبرستان این شهر نخواهد بود. در واقع، اتحادیه مسلمانان آمریکا (AMAA) حدود 20 سال قبرستان کوچکی را در آنجا ساخته بود. این اتحادیه در سال 2016 قطعه زمینی را با هدف ساخت یک قبرستان بزرگتر برای جمعیت مسلمان در حال افزایش این منطقه خریداری کرد. 

اما اختلافات در سال 2016 آغاز شد وقتی که فرمانداری قانونی را تصویب کرد که باعث شد ساخت قبرستان اسلامی از سوی انجمن مسلمانان آمریکا را در زمینی که خریده بود غیرممکن کند.

وزارت دادگستری آمریکا سال گذشته علیه این قانون شکایت کرد و اکنون مقامات این شهر مجبور شدند در قانون خود تجدید نظر کنند. انتظار می‌رود به زودی ساخت قبرستان جدید، تحت حمایت اتحادیه مسلمانان آمریکا که مراسم دفن و تشییع جنازه ارزان قیمت را برای مسلمانان نیازمند در سراسر منطقه فراهم می‌کند آغاز شود.

پرونده قبرستان اسلامی پیشنهادی در شهر استافورد و مخالفت مقامات محلی با ساخت آن به نمونه‌ای از اسلام‌هراسی در این کشور تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha