اعلام برنامه‌های گرامیداشت آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) در یزد
کد خبر: 4005178
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶

اعلام برنامه‌های گرامیداشت آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) در یزد

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در یزد، برنامه‌های گرامیداشت آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) در یزد را اعلام کرد.

اعلام برنامه های گرامیداشت آغاز امامت حضرت ولیعصر در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، محمود رستگاری، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد، با اشاره به برگزاری مراسم شهادت امام حسن عسکری(ع) در مساجد و بقاع متبرکه استان اظهار کرد: برنامه‌های گرامیداشت سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) با جلسه تفسیر آیات مهدوی ویژه مسئولان و مدیران استان توسط آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد آغاز می‌شود.

وی افزود: مانور تجدید بیعت با امام عصر و تجدید میثاق با شهیدان ساعت 9 صبح روز شنبه که شامل اجرای سرود، حرکت کاروان شاد مهدوی، رژه موتوری بسیج، پلیس، تاکسیرانی، اورژانس و آتش نشانی از مسجد صاحب الزمان خیابان مهدی به طرف گلزار شهدا خواهد بود، از دیگر برنامه‌ها است.

مدیر بنیاد مهدویت استان یزد از اجرای برنامه تجدید بیعت با امام زمان بین نماز ظهر و عصر و همچنین مغرب و عشا در مساجد و نماز خانه‌های مدارس و دانشگاه‌ها در روز شنبه خبر داد و اظهار کرد: از فردا تا جمعه، 30 مهرماه ویژه‌برنامه‌های مهدوی نظیر برنامه‌های کارشناس محور، خبرها و رویدادهای مهدوی و پخش نماهنگ و سرودهای مهدوی از صداوسیما مرکز یزد پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین جشن بزرگ در امتداد غدیر در روزهای 29 و 30 مهرماه در یزد و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

رستگاری از برگزاری نشست‌های دانشجویی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به صورت مجازی با موضوع رسالت دانشگاه در تمدن‌سازی ظهور در روز دوشنبه به عنوان دیگر برنامه‌های این طرح یاد کرد و گفت: برای دانش آموزان نیز برنامه‌هایی در شبکه شاد در نظر گرفته شده که برگزاری مسابقه دلنوشته مهدوی، نقاشی و نشست‌های علمی و معرفتی مهدویت از روز شنبه تا پنجشنبه از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: کارشناسان مهدویت در نماز جمعه هفته آینده پیش از خطبه‌ها به سخنرانی خواهند پرداخت و مهدی یاوران نیز حضور یکدست و نمادینی خواهند داشت. در حاشیه نماز جمعه هم نمایشگاه کتاب و محصولات مهدوی برپا شده و کارشناسان به شبهات مهدوی پاسخ خواهند داد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) یزد با اشاره به برگزاری مسابقه جرعه مهدوی در 17 ربیع و مسابقه عطر انتظار دانش‌آموزی و فرهنگیان در روز دوشنبه به صورت آنلاین گفت: جشنواره تولید سرودهای مهدوی و محتوای چندرسانه‌ای از شنبه تا پنجشنبه در فرهنگسرای غدیر و سطح شهر برگزار شده و اجتماع بزرگ بیعت نیز ساعت 15:30 روز شنبه، 24 مهر ماه در جوار شهدای گمنام میدان امیرچقماق برگزار خواهد شد.

وی از نواخته شدن زنگ عهد و بیعت در مدارس سراسر استان ساعت 8 صبح فردا شنبه و هم‌چنین اجرای پویش جشن تکلیف از شنبه تا پنجشنبه به صورت مجازی به عنوان دیگر برنامه‌های بزرگداشت آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) در هفته آتی یاد کرد.

انتهای پیام
captcha