داعش جنایت شیعه‌کشی در قندهار را بر عهده گرفت / سازمان ملل محکوم کرد
کد خبر: 4005189
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰

داعش جنایت شیعه‌کشی در قندهار را بر عهده گرفت / سازمان ملل محکوم کرد

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به مسجد شیعیان قندهار را که ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت، برعهده گرفت. در عین حال سخنگوی دبیر کل سازمان ملل این حمله تروریستی را جنایت دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ گروه تروریستی داعش حمله به مسجد فاطمیه قندهار واقع در جنوب افغانستان که منجر به شهادت ده‌ها تن از شیعیان شد را برعهده گرفت.

استفان دوجاریک جمعه در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن محکومیت این جنایت شنیع افزود: کشته شدن حداقل ۳۰ نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر در بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در قندهار در طول نماز روز جمعه نشان می‌دهد که تروریسم در افغانستان ادامه دارد.

وی ادامه داد: سازمان ملل جنایت اخیر علیه یک مرکز مذهبی و نمازگزاران را محکوم می‌کند و عاملین این اقدام باید مجازات شوند.

ظهر امروز (جمعه) بر اثر حمله تروریستی به مسجد فاطمیه واقع در ناحیه اول قندهار در جنوب افغانستان ده‌ها تن از شیعیان این ولایت شهید و مجروح شدند.

منابع امنیتی در افغانستان اعلام کردند در نتیجه وقوع ۳ انفجار پیاپی در هنگام برگزاری نماز جمعه امروز (۲۳ مهر) 62 تن شهید و70 نفر دیگر مجروح شدند.

سخنگوی طالبان در واکنش به این حمله تروریستی ضمن محکوم کردن آن گفت که دستور بازداشت و پیگرد تمامی عاملان این حمله صادر شده است.

جمعه هفته گذشته نیز در نتیجه انفجاری در مسجد قندوز واقع در شمال افغانستان ۴۳ تن شهید و بیش از ۱۰۰ تن مجروح شدند.

این انفجارها در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این طالبان اعلام کرده بود داعش تهدیدی در افغانستان نیست.

انتهای پیام
captcha