کمک‌های ارشاد جوابگوی ضررهای مؤسسات قرآن نیست
کد خبر: 4005670
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
مدیرعامل مؤسسه قرآن منتظران ظهور:

کمک‌های ارشاد جوابگوی ضررهای مؤسسات قرآن نیست

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت منتظران ظهور خرم‌آباد با اشاره به رکود فعالیت‌های مؤسسات قرآنی لرستان، گفت: کمک‌های ارشاد اسلامی جوابگوی نیاز مؤسسات قرآنی نیست.

مؤسسه قرآن منتظران ظهور خرم‌آبادزینب جمشیدی، مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت منتظران ظهور خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، اظهار کرد: این مؤسسه فعالیت خود را در سال‌های ابتدای دهه 90 آغاز کرده و پس از دو سال فعالیت غیررسمی با دریافت مجوز از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار خود را به‌‌صورت رسمی در سال 1392 آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه ما در ابتدای کار که تورم کم بود مشکلات مالی کمتری داشتیم، اضافه کرد: با گذشت زمان و اینکه روز به روز بر تورم کشور افزوده می‌شد، درآمدزایی و سرپا ماندن مؤسسه سخت‌تر شد، اما با کمک خداوند متعال تاکنون توانسته‌ایم مقاومت کنیم.

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت منتظران ظهور خرم‌آباد بیان کرد: تاکنون کمک‌های مالی از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مؤسسات قرآنی در قالب‌های گوناگون انجام شده است، اما با توجه به حجم بدهی‌ها و میزان بالای رهن و اجاره‌‌بها برای مکان مؤسسه، در این زمینه دچار مشکل هستیم.

وی اظهار کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا ما مشکلاتی مانند تأمین هزینه رهن و اجاره مکان آموزشی، تأمین هزینه حق‌الزحمه مربیان، خرید تجهیزات و از همه مهمتر جذب مخاطب را داشتیم، که پس از شیوع کرونا مشکلات ما با تعطیلی کلاس‌ها و به‌ویژه در زمینه جذب مخاطب بیشتر از گذشته شد.

جمشیدی با اشاره به اینکه ویروس کرونا نه‌تنها بازار اقتصادی بلکه بازار مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و آموزش را نیز با رکود مواجه کرد، افزود: یکی از محل‌های درآمدی مؤسسات قرآن برگزاری دوره‌های پیش‌دبستانی قرآن با دریافت مجوز از آموزش و پرورش بود که با این اوضاع پیش آمده و تعطیلی مدارس، ما نیز در این زمینه متضرر شده‌ایم.

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت منتظران ظهور خرم‌آباد با اشاره به اینکه در زمانی‌ که کلاس‌ها حضوری بودند در ماه حداقل یکصد قرآن‌آموز داشتیم، گفت: فعالیت ما در زمینه آموزش عمومی شامل برگزاری دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی، حفظ و تجوید است که اغلب مخاطبان، مادران و فرزندان کوچک آن‌ها هستند. بعد از شیوع کرونا به ناچار کلاس‌ها را به فضای مجازی انتقال دادیم که خود به خود با ریزش روبرو شدیم.

انتهای پیام
captcha