افزایش ۸.۶ درصدی ازدواج در استان بوشهر
کد خبر: 4005677
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

افزایش ۸.۶ درصدی ازدواج در استان بوشهر

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به آمار طلاق و ازدواج در استان بوشهر گفت: طی بررسی‌های صورت گرفته در نیمه نخست امسال، ازدواج در استان بوشهر با رشد ۸.۶ درصدی و طلاق با رشد ۲.۷ درصد مواجه بوده است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، اسکندر پاسالار، مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر عصر روز گذشته 24مهر‌ماه با حضور در جمع اصحاب رسانه به ارائه آماری از وضعیت جمعیت در استان بوشهر پرداخت و گفت: طی بررسی‌های صورت گرفته در نیمه نخست امسال شش هزار و ۸۷۸ واقعه ولادت و سه هزار و ۶۳۶ واقعه فوت در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به آمار موالید استان بوشهر در سال جاری بیان کرد: تولدها در استان بوشهر طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۰ درصدی روبرو بوده است و تنها  ۳۷ ولادت در هر شبانه روز به ثبت رسیده است که از این میان به ازای تولد هر ۱۰۰ پسر، ۱۰۵ دختر متولد شده‌اند و در این زمان سه هزار و ۵۳۱ پسر و سه هزار و ۳۴۷ دختر متولد شده است.

پاسالار به میانگین سنی مادران استان بوشهر نیز پرداخت و بیان کرد: میانگین سن مادران در کشور ۲۹.۴ است و این آمار در استان بوشهر ۲۹.۸ سال است که کم‌سن‌ترین مادران در شهرستان تنگستان و مسن‌ترین مادران در شهرستان جم بوده‌اند و نکته قابل توجه این است که ۴۲ درصد از نوزادان در فاصله پنج سال اول زندگی زوجین متولد شده‌اند و طی شش ماهه امسال ۱۰۸ واقعه دو قلوزایی در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۲ درصدی وفات‌ها در استان بوشهر نسبت به سال قبل تاکید کرد: استان بوشهر ۱.۲ درصد از موارد فوت کشور در نیمه نخست امسال را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیشترین موارد فوت را متعلق به دشتستان، بوشهر و گناوه دانست و بیان کرد: کمترین میزان موارد فوت هم مربوط به شهرستان عسلویه بوده است و بیشترین تعداد فوتی مربوط به مردادماه با ۸۴۹ مورد عنوان کرد و افزود: ۱۲ درصد مرگ‌ها مربوط به گروه‌های سنی ۸۰ تا ۸۴ سال، ۱۱.۷ درصد گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال و ۱۱.۱ درصد نیز مربوط به گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال است و میانگین سن فوت‌شدگان ۶۴.۴ سال بوده است که در این میان میانگین سن فوت مردان در استان بوشهر ۶۲.۴ سال و در زنان ۶۶.۹ سال است.

وی از ثبت ۷۹۷ واقعه طلاق در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: طلاق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۷ درصد رشد داشته و میانگین سنی طلاق برای زوج ۳۷.۸ سال و برای زوجه ۳۲.۸ سال است که بیشترین فراوانی طلاق مردان در سن ۳۱ سال و در زنان در سن ۳۶ سال بوده است و در کل باید گفت که با توجه به ثبت سه هزار و ۲۰۵ ازدواج طی نیمه نخست سال جاری در استان بوشهر، می‌توان به افزایش ۸.۶ درصدی ازدواج طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل پی برد.

پاسالار اظهار کرد: بیشترین نام استفاده شده برای نوزاد پسر در سال جاری محمد با ۱۳۰ مورد، حسین با ۱۱۹ مورد، علی با ۱۱۳ مورد، امیرعلی با ۸۹ مورد و امیرحسین با ۷۶ مورد بوده است بیشترین نام استفاده شده برای نوزاد دختر نیز در سال جاری فاطمه با ۲۰۹ مورد، زهرا با ۹۱ مورد، زینب با ۷۹ مورد، رستا با ۷۳ مورد و فاطمه زهرا با ۴۹ مورد بوده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha