افزایش ۲۷ درصدی کمک‌های مردمی کمیته امداد مهاباد
کد خبر: 4005787
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶

افزایش ۲۷ درصدی کمک‌های مردمی کمیته امداد مهاباد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مهاباد گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری میزان کمک‌های مردمی در مهاباد برابر با ۱۵۳ میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

افزایش 27 درصدی کمک‌های مردمی کمیته امداد مهاباداحمد نوذری، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مهاباد، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به میزان کمک‌های مردمی در این شهرستان اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری میزان کمک‌های مردمی در مهاباد برابر با 153 میلیارد و 354 میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

وی افزود: این کمک‌ها در قالب زکات، صدقه، اکرام ایتام، کمک‌های مؤمنانه و مراکز نیکوکاری پرداخت شده که بیشترین میزان کمک‌ها با چهار میلیارد و 135 میلیون ریال مربوط به سرفصل «اکرام ایتام» است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مهاباد ادامه داد: در قالب طرح «محسنین» نیز سه میلیارد و 488 میلیون ریال کمک مردمی جمع‌آوری شده که اغلب به صورت نقدی بوده است.

وی با بیان اینکه کمک‌های طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» اغلب از طرف حامیان پرداخت می‌شود، ادامه داد: در مهاباد 551 حامی وجود دارد که آنها از 317 یتیم و 527 محسنین این شهرستان حمایت می‌کنند.

نوذری با اشاره به کمک 14 میلیاردی مردم مهاباد در «جشن عاطفه‌‌ها»، بیان کرد: این کمک‌ها نیز برای تأمین هزینه‌های تحصیلی یک هزار و 700 دانش‌آموز و 80 دانشجوی این شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha