شیخ الازهر: میلاد پیامبر(ص) جشن کمال انسانی در حد اعلای آن است
کد خبر: 4005845
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

شیخ الازهر: میلاد پیامبر(ص) جشن کمال انسانی در حد اعلای آن است

شیخ احمد الطیب شیخ الازهر گفت جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) جشن نبوت، بالاترین درجه کمال الهی و جلوه عظمت خداوند بر روی زمین است.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر  گفت که جشن ما برای تولد خاتم پیامبران مانند جشن برای یکی از بزرگان نیست که نقش آنها در تاریخ تمام می‌شود بلکه این جشنی متفاوت است.

وی در سخنرانی خود در مراسم جشنی در آستانه میلاد پیامبر و در حضور عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور این کشور افزود: این جشن، جشن نبوت، وحی الهی، سفارت آسمان به زمین، کمال انسان در بالاترین سطح  و عظمت الهی در بهترین جلوه‌های آن است. 

این جشن، جشن تخلق به اخلاق خداوند متعال است تا آنجا که طبیعت انسانی می‌تواند آن را تحمل کند. همه اینها در فطرت پیامبران و رسولان تجلی یافته که خداوند آنها را از انحراف و وسوسه‌های شیاطین حفظ کرده و ذات بیرونی و درونی آنها را با حقیقت، خوبی و رحمت پر کرده است.

وی تأکید کرد که پیامبر ما محمد(ص) در این معراج‌های متعالی به مقامی والا دست یافته است، تا آنجا که به دلیل دستیابی به کمال برای تعالی در فضایل و برتری در ادب، انسان کامل نامیده شده است.  

شیخ الازهر افزود: از جمله توصیفاتی که برخی از اصحابش درباره او نقل می‌کنند این است که پیامبر(ص)، از نظر طبیعت خشن نبود، از نظر گفتار و کردار خود سخن ناپسند نگفت و فعل ناپسند انجام نداد و  در خیابان‌ها و بازارها صدای خود را بلند نکرد و بدی را با بدی پاداش نداد بلکه او بخشنده بود.

دارالافتای مصر اعلام کرد که جشن میلاد پیامبر، روز  18 اکتبر (فردا دوشنبه) است.

انتهای پیام
captcha