رقابت قاریان خوشخوان زنجانی در شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی
کد خبر: 4006037
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
فردا برگزار می‌شود؛

رقابت قاریان خوشخوان زنجانی در شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی

مرحله استانی شانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی در زنجان با رقابت ۹ قاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، مرحله استانی شانزدهمین دوره جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی سه‌شنبه ۲۷ مهرماه در دارالقرآن زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

طی این جشنواره انتخاب برترین قاری مجلسی و مردمی سال ۱۴۰۰ ویژه افراد بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود، که از بین مجموع ثبت‌نام‌کنندگان، با داوری اولیه ۹ نفر قاری از شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره در مرحله استانی به رقابت می‌پردازند.

در این جشنواره سه نفر از قاریان برتر تلاوت‌های مجلسی با آرای مردمی و نظر داوران انتخاب می‌شوند و نفرات نخست به مرحله منطقه‌ای راه پیدا می‌کنند.

جشنواره تلاوت‌های مجلسی این مزیت ویژه را دارد که جلسات استادان و زحمتکشان عرصه قرآنی را معرفی کند. مدرسانی که سال‌ها در عرصه آموزش قرآن زحمات بسیاری را متحمل شده و شاید در دوران حیات خود هیچ نامی از آن‌ها در هیچ جایی از سرزمین پهناور ایران مشاهده نشود.

این مسابقات با حضور جمعی از نخبگان، اساتید، قاریان و حافظان قرآن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. جشنواره از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در دارالقرآن زنجان برگزار و با انجام قرعه‌کشی به ۱۰ نفر از مستمعان کارت هدیه یک میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

رقابت قاریان خوشخوان زنجانی برای کسب برترین قاری مجلسی و مردمی

یادآور می‌شود، این جشنواره طی روز‌های آتی در دیگر استان‌ها نیز برگزار می‌شود و اواخر آبان‌ماه شاهد برپایی مرحله کشوری آن خواهیم بود. با پایان یافتن بخش تلاوت، تا دهه فجر انقلاب اسلامی، فراخوان‌های دیگری از این جشنواره در دیگر رشته‌ها منتشر می‌شود.
انتهای پیام
captcha