پزشکان متخلف اخطار می‌گیرند
کد خبر: 4006138
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

پزشکان متخلف اخطار می‌گیرند

دادستان کرمانشاه با اشاره به گزارشی از نارضایتی‌های ویزیت جمعی برخی پزشکان، گفت: این نوع ویزیت به صراحت نقض اخلاق پزشکی و منشور حقوق بیمار است و متأسفانه برخی از پزشکان علاوه بر مطب این امر را در بیمارستان‌های آموزشی و درمانگاه‌های دولتی هم رواج داده که علاوه بر کاهش دقت در تشخیص و درمان بیماری بیماران، حریم شخصی آنان را در دسترس دیگران قرار می‌دهند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی، دادستان کرمانشاه صبح امروز، ۲۶ مهرماه در نشستی با مسئولین سازمان نظام پزشکی کرمانشاه با اشاره به گزارش نارضایتی‌های ویزیت جمعی و همزمان برخی پزشکان، اظهار کرد: این نوع ویزیت به صراحت نقض اخلاق پزشکی و منشور حقوق بیمار است.

وی با ابراز تأسف از اینکه برخی پزشکان علاوه بر مطب این امر را در بیمارستان‌های آموزشی و درمانگاه‌های دولتی رواج داده‌اند، افزود: این مسئله علاوه بر کاهش دقت در تشخیص و درمان بیماری بیماران، حریم شخصی آنان را در دسترس دیگران قرار می‌دهد.

دادستان کرمانشاه بیان کرد: سازمان نظام پزشکی استان این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده و ضمن تذکر جدی به پزشکان و اخطار مبنی بر رعایت این موضوع، اقدامات قانونی را اجرایی کند.

کرمی تصریح کرد: موضوع پرونده‌های قصور پزشکی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که این اشتباه منجر به مرگ بیمار می‌شود که مسئله‌ای غیرقابل جبران است که باید در کمیسیون مربوطه به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد تا ضمن برخورد قانونی با خاطیان از موارد مشابه جلوگیری شود.

وی گفت: روند رسیدگی به پرونده‌های تخلفات پزشکی در سازمان نظام پزشکی از همان ابتدا و در مرحله رسیدگی در هیئت‌های بدوی سازمان به شیوه جدی در دستور کار قرار گرفته به نحوی که هیئت‌های بدوی از افراد مجری تشکیل و پیگیری‌ها از همان مرحله بدوی با نظارت و دقت مستمر صورت گیرد.

دادستان کرمانشاه اظهار کرد: به‌منظور حفظ حریم خصوصی و رعایت شأن جامعه پزشکی و کاهش اطاله دادرسی، مقرر شده تا به تمامی پزشکان در سطح استان کرمانشاه ابلاغ شود در سامانه ثنا (ثبت‌نام ابلاغ الکترونیکی قضائی) ثبت‌نام کنند تا در صورت لزوم حضور در مراجع قضائی، ابلاغیه‌ها از طریق پیامک به آنان اطلاع‌رسانی شود.

کرمی تأکید کرد: برای پیشگیری از اطاله دادرسی و جلوگیری از تأخیر در رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرف پزشکی، مقرر شد در صورت حضور پزشکان در خارج از کشور و طولانی شدن آن، حتی الامکان رسیدگی‌های لازم از طریق ویدئو کنفرانس انجام شود.

وی در پایان افزود: در راستای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده‌های مطروحه همچنین لزوم تبادل اطلاعات و نظارت بر روند اقدامات انجام شده، بازپرس دادسرا به صورت ماهیانه در نظام پزشکی حضور پیدا کرده و اقدامات لازم را اجرایی کند.

انتهای پیام
captcha