اجرای تعهدات برجام و لغو تحریم‌ها لازمه شروع مذاکرات است
کد خبر: 4006312
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

اجرای تعهدات برجام و لغو تحریم‌ها لازمه شروع مذاکرات است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: اولین قدم برای شروع مذاکرات لغو تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی بوده و برای اداره کشور نیازی به برجام و مذاکره با غرب نداریم.

رضازاده// اجرای تعهدات برجام و لغو تحریم‌ها لازمه شروع مذاکرات استمحمود عباس‌زاده‌مشکینی، سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: اولین قدم برای شروع مذاکرات لغو تحریم ها و اجرای تعهدات برجامی بوده و برای اداره کشور نیازی به برجام و مذاکره با غرب نداریم، البته بازگشت به برجام را هم تحریم نکرده‌ایم ولی توپ در زمین غربی‌هاست.

وی ادامه داد: بازگشت به برجام درباره آن‌هایی صادق است که از آن خارج شده‌اند یا از زیر بار انجام تعهدات خود شانه خالی کرده‌اند و شرمنده‌اند و در شرایط جدید، این جمهوری اسلامی ایران است که بایستی برای طرف مقابل شرط تعیین کند.

عباس‌زاده مشکینی افزود: اگر اتحادیه اروپا قصد وساطت یا میانجگیری بین ۴+۱ و ایران دارد، فرضش این باشد که تمام تقصیر بن‌بست مذاکرات بر عهده آمریکا و تروئیکای اروپایی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در داخل کشور با ارائه اطلاعات و تحلیل‌های غلط از شرایط اقتصادی ایران، قصد ایفای نقش جاده صاف‌کن برای غربی‌ها دارند، تاریخ مصرفشان تمام شده است.

انتهای پیام
captcha