همایش وحدت اسلامی در هیرمند برگزار شد + عکس
کد خبر: 4006706
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

همایش وحدت اسلامی در هیرمند برگزار شد + عکس

هفتمین همایش وحدت اسلامی با حضور جمعی از ائمه جمعه شیعه و سنی، علمای فریقین، اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستان هيرمند، 28 مهرماه در مسجد جامع اهل سنت شهر دوست‌محمد از توابع شهرستان هیرمند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی، امام‌جمعه هیرمند در این همایش با بیان سجایای اخلاقی اسوه خوبی‌ها و رسول مهربانی‌ها، جنايات اخیر و انفجار تروریستی مساجد قندوز و قندهار را محکوم کرد و گفت: وضعیت فعلی کشور افغانستان و برنامه‌های مشخص افراطیون برای هدف قرار دادن مراکز دینی و تجمعات مردمی پیروان مذهب شیعه می‌طلبد، تا تمهیدات مهمی صورت گیرد که مردم این کشور بیش از این، قربانی زیاده‌روی متوصل به خشونت و در حال رشد نشوند، چرا که این‌ خطر تمامی مراکز دینی شیعیان، در جای جای افغانستان را تهدید می‌کند و هرگونه تأخیر در این امر نتایج فاجعه‌بار دیگری را به‌ همراه خواهد داشت و فضا را برای تشدید بیشتر این‌گونه حملات باز خواهد گذاشت. 

وی بیان کرد: حفظ امنیت مراکز شیعی و اهمیت آرامش افکار عمومی حدود ۱۰ میلیون شیعه، برای دولت نوپای فعلی افغانستان یک موضوع مهم و غیرقابل انکار است. لذا، صرف محکومیت حملات از زبان سیاستمداران دولت طالبان دردی دوا نمی‌کند. افکار عمومی و مخصوصا شیعیان، خواهان اقدامات عملی برای حفظ امنیت و جان و مال خود هستند.

امام‌جمعه هیرمند خواستار شد: سران حکومت طالبان فضا را برای مجاهدین جامعه شیعه در ارگان‌های امنیتی باز کنند تا زمینه حضور این عزیزان برای مشارکت در حفظ امنیت کشور فراهم شود.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha