نیاز اولیه تمدن نوین اسلامی آگاهی سیاسی و برگشت به اسلام نخستین است
کد خبر: 4006812
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
رئیس مرکز اسلامی گلستان بیان کرد:

نیاز اولیه تمدن نوین اسلامی آگاهی سیاسی و برگشت به اسلام نخستین است

رئیس مرکز اسلامی شمال کشور گفت: آگاهی سیاسی و برگشت به اسلام نخستین، نیاز اولیه تمدن نوین اسلامی است و در این خصوص باید اندیشمندان، جوانان و عالمان شناخت، تفکر و بصیرت خویش را افزایش دهند.

به گزارش  ایکنا از گلستان به نقل از رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم،  رئیس مرکز بزرگ شمال کشور در نشست بصیرتی پیامبر اعظم‌(ص)، رهبری، اتحاد ملی و اقتدار امت اسلامی که روز گذشته ۲۷ مهرماه در مصلی اهل سنت نگین شهر  برگزار شد، گفت: امروز باید شناخت خود را از پیامبر(ص) افزایش دهیم، زیرا آن حضرت برای هدایت انسان خودش را به سختی و مشقت انداخت، پیامبری که همه بشریت بدهکار وجود نازنین آن هستند.

وی ضمن ارائه حدیثی از امام رضا(ع) در خصوص شناخت سیره و سنت پیامبر(ص) گفت: طبق فرمایش قرآن کریم مطمئن ترین و ارزشمندترین شخص، پیامبر(ص) می‌باشد که در اخلاق، رفتار، رافت و مهربانی و در همه زمینه ها الگو و اسوه بشریت است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به خصوصیات پیامبر(ص) در جامعه گفت: پیامبر(ص) در برخورد با مردم کسی را رنجیده خاطر نمی‌کرد و انس می‌گرفت و به بزرگ قوم ها بها می‌داد و اموراتی را به آنان واگذار می‌کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در اجتماع پرحرفی نمی‌کرد و سکوتش برمبنای تدبیر و تفکر بود، افزود: پیامبر(ص) در جایی سخن می‌گفت که حرف هایش موثر و مفید واقع می‌شد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه، پیامبر(ص) در جاهایی که به صلاح امتش بود سکوت نمی‌کرد، گفت: انسان مومن باید کَیس و زرنگ باشد و شناخت جایگاه عقل و بصیرت انسان مورد تاکید قرآن کریم است.

حجت الاسلام دیلم، دشمن شناسی را از خصوصیات اصلی مسلمین عنوان کرد و گفت: امروز باید دشمن شناس بوده و هوشیار باشیم و کسی که دشمن شناسی نداشته باشد باید در مسلمان بودنش تجدید نظر کنیم.

وی با اشاره به اینکه، استبداد داخلی و استکبار خارجی مهم ترین درد جامعه اسلامی است، گفت: برای مبارزه با این دو عامل، آگاهی سیاسی و برگشت به اسلام نخستین و تمدن نوین اسلامی نیاز است و در این خصوص باید اندیشمندان، جوانان و عالمان شناخت، تفکر و بصیرت خویش را افزایش دهند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان اصلی ترین راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی را وحدت امت اسلام عنوان کرد و گفت: احترام به مقدسات مذاهب اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی زمینه ساز رسیدن به تمدن نوین اسلامی است تا جایی که رهبر معظم انقلاب نیز توهین به مقدسات را حرام شرعی بیان کرده اند و امروز شاهد آن هستیم که انقلاب اسلامی از بدو آغاز خود به دنبال حمایت از مظلومان و ملت های مسلمان و خصوصا اهل سنت فلسطین بوده است.

انتهای پیام
captcha