درخواست دو نماینده دموکرات آمریکا برای تأسیس دفتر ضد اسلام‌هراسی
کد خبر: 4007057
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

درخواست دو نماینده دموکرات آمریکا برای تأسیس دفتر ضد اسلام‌هراسی

ایلهان عمر به همراه یک نماینده دیگر در کنگره آمریکا به دولت فدرال پیشنهاد کرده است که دفتری برای رصد اسلام‌هراسی در سراسر جهان ایجاد کند.

به گزارش ایکنا به نقل از FOX9، این دفتر که دفتر نظارت و مبارزه با اسلام‌هراسی نام دارد قرار است تحت نظارت وزارت امور خارجه آمریکا فعالیت کند. ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره و جان شاکوفسکی (Jan Schakowsky) دیگر نماینده حزب دموکرات این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند.

وظیفه این دفتر، رصد اقدامات اسلام‌هراسانه و تحریک‌کننده اسلام‌هراسی در کشورهای خارجی و مبارزه با آن است. با این همه سازوکار فعالیت این دفتر و چگونگی مبارزه با اسلام‌هراسی هنوز روشن نیست.

به گفته ایلهان عمر، این دفتر به سیاست‌گذاران کمک می‌کند تا مشکل جهانی تعصب ضد مسلمانان را بهتر درک کنند.

این نماینده حزب دموکرات با اشاره به جنایات اخیر علیه اویغورها در چین، روهینگیا در برمه، سرکوب جمعیت مسلمانان در هند و سریلانکا، در مورد وقایع اخیر در مینه سوتا گفته است: در ایالت مینه سوتای، خرابکاران پیام‌های نفرت و یک صلیب شکسته نازی را روی در نزدیکی مرکز اسلامی «مورهد فارگو» با رنگ اسپری کرده‌اند.

وی افزود: این نوع حوادث برای مسلمانان ایالات متحده و خارج از آن بسیار رایج است. به عنوان بخشی از تعهد خود به آزادی مذهبی بین‌المللی و حقوق بشر، باید اسلام‌هراسی را به رسمیت بشناسیم و تمام تلاش خود را برای ریشه کن کردن آن انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha