حل مشکلات بیکاری، مسکن و معیشت اولویت دولت است
کد خبر: 4007145
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
امام‌جمعه کرمانشاه:

حل مشکلات بیکاری، مسکن و معیشت اولویت دولت است

امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم استان کرمانشاه با مشکلاتی نظیر بیکاری، مسکن، ازدواج و معیشت روبه‌رو هستند، گفت: دولت جدید با تمام توان به‌منظور حل این مشکلات اقدام می‌کند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، 30 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: هدف خداوند از ارسال پیامبران و قرار دادن دین در اختیار بندگان پیاده کردن اخلاق الهی و انسانی است.

وی با اشاره به اینکه هفته وحدت از ابتکارات و کار‌های بزرگ امام خمینی(ره) است، افزود: حفظ وحدت بین مذاهب مختلف با وجود بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام‎جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به مشکلات کشور و استان از بیکاری جوانان، مسکن، ازدواج تا معیشت، گفت: دولت جدید باید با تمام توان در مسیر حل این مشکلات اقدام کند و رئیس جمهور نیز با تمام توان در حال تلاش هستند.

آیت‌الله علما بیان کرد: مسئولان باید از سیره پیامبر اکرم(ص) برای حکمرانی الگو گرفته و آن را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

وی به مناسبت‌ چهارم آبان‌ماه نیز اشاره و اظهار کرد: افشاگری امام خمینی(ره) بر ضد لایحه کاپیتولاسیون از وقایع این روز است. آمریکا به‌وسیله این لایحه حقی برای خود در نظر گرفته بود که اگر هر جنایت و خیانتی را در کشورمان انجام دهند کسی نتواند به آن اعتراضی کند و امام راحل بر ضد آن دست به افشاگری زد.

امام‌جمعه کرمانشاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها از پهلوی برای هر نفر ماهانه ۳۰۰ هزار تومان به‌عنوان حق توحش یعنی زندگی در بین افراد وحشی طلب می‌کردند و این بدان معنی بود که آنان ملت ایران را کنترل می‌کنند.

وی در پایان به شهادت فرزند امام خمینی(ره) در روز اول آبان اشاره کرد و گفت: شهادت آیت‌الله حاج مصطفی در سال ۱۳۵۶ موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد و امام خمینی(ره) آن را از الطاف خفیه الهی می‌دانستند.

انتهای پیام
captcha