هشدار مفتی کل فلسطین درباره تداوم طرح یهودی‌سازی قدس و تعرض به مسجد‌الاقصی
کد خبر: 4007983
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

هشدار مفتی کل فلسطین درباره تداوم طرح یهودی‌سازی قدس و تعرض به مسجد‌الاقصی

مفتی کل قدس و سرزمین‌های فلسطینی درباره تداوم تلاش رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و ورود غیرقانونی به مسجد‌الاقصی هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ محمد حسین، مفتی کل قدس و سرزمین‌های فلسطینی و خطیب مسجد‌الاقصی درباره تلاش‌های مقامات رژیم اشغالگر برای تغییر هویت مسجد‌الاقصی از طریق همه اشکال تعرض به آنجا هشدار داد.

مفتی قدس گفت: مقامات رژیم اشغالگر در اقدامی خطرناک برای محدود کردن فضای پیرامون مسجد الاقصی و به منظور رقابت با گنبدهای مساجد، شروع به مرمت یک کنیسه یهودیان واقع در 250 متری غرب مسجد الاقصی گرفته‌اند؛ کنیسه‌ای که از چند دهه پیش در اراضی اسلامی در حاره الشرف در بخش قدیمی قدس ساخته شده بود.

شیخ حسین با اشاره به هجمه‌های بی‌وقفه رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی و محله‌های قدس گفت: افزایش تلاش‌ها برای یهودی‌سازی قدس با هدف تسلط کامل بر آنجاست تا با محاصره کردن مسجد الاقصی با ساختمان‌های جدید با هویت یهودی، مناظر اسلامی در قدس را از بین ببرند.

مفتی کل قدس تصمیم گروه‌های افراط‌گرای صهیونیست درباره ورود غیرقانونی  زمستانی به مسجد الاقصی و تحت نظارت تعدادی از خاخام‌های افراطی وابسته به گروه‌های موسوم به هیکل نظیر موشه فیگلین و دیگران را محکوم کرد و گفت: صهیونیست‌ها عمداً با تصویر برادری از آیین‌های تلمودی آن را در کانال‌های مربوط به گروه‌های خود منتشر می‌کنند.

مفتی قدس موافقت اصولی کابینه رژیم صهیونیستی با ساخت غیرقانونی بیش از سه هزار واحد در شهرک غفعات همتوس در زمین‌های بیت صفافا در جنوب قدس اشغالی را تقبیح کرد و همچنین طرح تکمیل شهرک‌سازی‌ها در منطقه معروف به E1، برای قطع ارتباط جغرافیایی میان شمال کرانه باختری و جنوب آن و همچنین طرح ساخت 9 هزار واحد مسکونی در خاک فرودگاه قلندیا در شمال قدس اشغالی را محکوم کرد.

مفتی قدس گفت: رژیم اشغالگر از طریق برنامه‌های خود برای تسلط کامل بر املاک و هزاران هکتار از قدس اشغالی و آواره ساختن هزاران فلسطینی به استناد قانون املاک غائبان که کنست به تصویب رسانده درصدد یهودی سازی کامل شهر قدس اشغالی است.

شیخ حسین از کشورهای عربی و مسلمانان خواست موضع قاطعی در حمایت از ملت فلسطین و حقوق مشروع آن در برابر نژادپرستی رژیم اشغالگر به کار گیرند و تدابیر فوری را برای مجازات ناقضان قوانین بین‌المللی و حقوق بشر اتخاذ کنند. مفتی فلسطین از همه جهانیان خواست سکوت خود را بشکنند و برای حفاظت از مسجد الاقصی در برابر استکبار رژیم اشغالگر در کنار فلسطینیان باشند.

او  همچنین درباره حفاری‌های مستمر رژیم اشغالگر در زیر مسجد الاقصی و آسیبی که به دیوارها و رواق‌های آن زده است، هشدار داد.

انتهای پیام
captcha