پرداختن به حواشی و تشنج مانع پیشرفت می‌شود
کد خبر: 4008274
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷

پرداختن به حواشی و تشنج مانع پیشرفت می‌شود

امام‌جمعه چهاربرج گفت: ایجاد آرامش و کاستن از هر گونه تشنج در جامعه مهم‌ترین رسالت یک رسانه است در هیچ کجا پرداختن به حواشی و یا تشنج منجر به پیشرفت و توسعه نشده است و بلکه باید با آرامش مشکلات را در بین مردم حل کرد.

اصغر جلالی فخرالدین صمدی رسانه آرامش پیشرفت به گزارش ایکنا از آذربایجان، حجت‌الاسلام اصغر جلالی امام جمعه چهاربرج، ۴ آبان، در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی یکی از نشریات این شهرستان اظهار کرد: ایجاد آرامش و کاستن از هر گونه تشنج در جامعه مهم‌ترین رسالت یک رسانه است در هیچ کجا پرداختن به حواشی و یا تشنج منجر به پیشرفت و توسعه نشده است و بلکه باید با آرامش مشکلات را در بین مردم حل کرد.

وی افزود: حفظ بی‌طرفی و جهت‌دار نبودن فعالیت‌های یک رسانه عامل دیگری در موفقیت آن به شمار می‌رود که باید از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

امام‌جمعه چهاربرج با انتقاد از برخی رسانه‌ها که به تشنج در جامعه به ویژه در قضیه شهرستانی شدن چهاربرج دامن می‌زدند، ادامه داد: انتشار رویدادهای واقعی جامعه عاملی مهم در جلب و حفظ اعتماد مردم به عنوان محور ارتباط رسانه‌‌ها با افکار عمومی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت قلم از منظر دین مبین اسلام و نقش آن در فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در جامعه، عنوان کرد: حتی پیامبر اسلام(ص) از آن روزی که به پیامبری برگزیده شد به دنبال تعلیم و ارتقای بصیرت و فرهنگ در بین امت خود بود به طوری که شرط آزادی اسرا در جنگ با مشرکان را باسواد کردن مسلمانان تعیین کرده بودند.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به هرگونه حمایت از فعالیت رسانه‌ها تصریح کرد: این حرکت فرهنگی، پیش زمینه‌ای برای سایر فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان است که امیداوریم توسعه پیدا کند.

سرپرست فرمانداری چهاربرج نیز در این آیین اظهار داشت: با توجه به ارتقای چهاربرج به شهرستان، براساس انتظارات و مطالبات علاوه بر استقرار نهادهای دولتی، دفاتر خبرگزاری‌ها نیز همگام با آنها در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

فخرالدین صمدی با بیان اهمیت راه‌اندازی نمایندگی دیگر رسانه‌ها در این شهرستان گفت: انتظار داریم رسانه‌ها در توسعه همه جانبه چهاربرج نقش خود را به خوبی ایفا کرده و با انتقادهای منصفانه و سازنده خود کمک حال مردم و مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها حلقه ارتباطی مردم و مسئولان هستند، تصریح کرد: بیان مطالبات مردمی و انتقال آن به مسئولان به ویژه در حوزه عمران و آبادانی این شهرستان از مهمترین اقداماتی است که رسانه‌ها می توانند در راستای آن گام بردارند.

 

انتهای پیام
captcha