فیلم‌های آخر هفته سیما؛ از «جاده‌های سرد» تا «منطقه پرواز ممنوع»
کد خبر: 4008517
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

فیلم‌های آخر هفته سیما؛ از «جاده‌های سرد» تا «منطقه پرواز ممنوع»

فیلم سینمایی «جاده‌های سرد» ساخته مسعود جعفری‌جوزانی که از بازی علی نصیریان سود می‌برد یکی از فیلم‌های مطرح دهه 60 سینمای ایران است که در پایان هفته از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن؛ «ماهرخ»، «کودک و فرشته»، «مهران»، «جاده‌های سرد»، «مرتضی»، «راه آبی ابریشم»، «منطقه پرواز ممنوع»، «نیاز» و...  پنجشنبه و جمعه 6 و 7 آبان از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «ماهرخ» به کارگردانی حمیدرضا حافظی، پنجشنبه 6 آبان ساعت ‌‌7:50 صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود. داستان فیلم قصه دختر بچه‌ای به نام ماهرخ است که مادرش را از دست داده و پدرش به دلیل مشغله شغلی که دارد او را به خواهرش که در شمال کشور زندگی می‌کنند، می‌دهد و او در آنجا با عمه خود زندگی می‌کند. پدر ماهرخ قصد ازدواج مجدد و انتخاب یک مادر را برای ماهرخ دارد. ماهرخ که متوجه این موضوع می‌شود که قرار است نامادری داشته باشد واکنش‌هایی نشان می‌دهد. حدیث فولادوند، بهزاد خداویسی و ملیکا ناظری (بازیگر خردسال) در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «کودک و فرشته» به کارگردانی مسعود نقاش‌زاده جمعه 7 آبان ساعت 7:50 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: در آخرین روز تابستان سال ۱۳۵۹، فرشته و خانواده‌اش آماده می‌شوند تا در جشن عروسی یکی از اقوام نزدیک شرکت کنند. اما غرش صدای هواپیماهای جنگنده‌ای که از مرز عبور کرده‌اند موجب می‌شود که پدر فرشته تصمیم بگیرد از خیر عروسی خواهرش بگذرد و خانواده‌اش را از مهلکه بدر ببرد. شبنم مقدمی، مونا احمدی، محمدرضا زادسرور، قاسم زارع، افشین هاشمی، حسین توشه، مالک حدپورسراج، علیرضا حسینی، سودابه بیضایی، سیما خضرآبادی، وحید نجفی شوشتری و حسین سلیمانی در فیلم سینمایی «کودک و فرشته» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «مهران» به کارگردانی رقیه توکلی، شنبه 8 آبان ساعت 00:35 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. داستان فیلم «مهران» در تابستان سال ۶۵ می‌گذرد. شهر مهران اشغال شده و یک خانواده کُرد جنگ‌زده‌ وارد شهر یزد می‌شوند. پسربچه ۱۲ ساله یزدی با نام مهران، میزبان این خانواده است. سجاد اسماعیلی، باسط رضایی، امیررضا وزیری، محمد مهدی میرحسینی، معصومه قاسمی‌پور، شیما میرعربشاهی و فاطمه مجیبیان در فیلم تلویزیونی «مهران» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «جاده‌های سرد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، جمعه 7 آبان ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در یک زمستان برفی جوانی به نام اسماعیل باید برای تهیه داروی پدرش از کوهستان برفی عبور کرده و به شهر برود. او به همراه معلم و یکی دیگر از اهالی روستا رهسپار جاده می شوند. معلم در بین را از آنها جدا می شود و مورد حمله گرگ قرار می گیرد و به گودالی پناه می برد. علی نصیریان و حمید جبلی در فیلم سینمایی «جاده های سرد» ایفای نقش کرده‌اند.

علی نصیریان با «جاده‌های سرد» به تلویزیون می‌آید

شبکه پنج سیما

فیلم تلویزیونی «مرتضی» به کارگردانی محمد حمزه‌ای، جمعه 7 آبان ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود. این فیلم قصه زندگی مرتضی جوان شهرستانی است که بعد از زلزله بم برای کار و زندگی و تحصیل به تهران آمده اما ناخواسته مرتکب قتلی می‌شود که فصل دیگری در زندگی او رقم می‌خورد. محمد حاتمی، سعید زارع، فرشته مرعشی، فرزاد باقری، مهدی صباغی، اکبر آیین، غلامرضا رمضانی، ارشیا توکلی، میثم رازفر، ساناز فلاحی فرد، پوپک رنجبر و مهرداد ضیایی در تله فیلم «مرتضی» بازی کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم تلویزیونی «فرود هشتم» به کارگردانی کاوه خداشناس، پنجشنبه 6 آبان ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: یک تیم پروازی برای حمل یک بار عتیقه و صنایع دستی برای برگزاری یک نمایشگاه از طرف سازمان میراث فرهنگی عازم مشهد می‌شود. در این تیم یک زوج جوان به نام مینا مهماندار و پوریا کمک خلبان حضور دارند. در حین پرواز شرایط جوی بدی پیش می‌آید و چند پرنده وارد موتور هواپیما می‌شوند،  موتور هواپیما آتش می‌گیرد. در این فیلم؛ حسن اسدی، عطا عمرانی و مهشید جوادی بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «نیش زنبور» به کارگردانی حمیدرضا صلاحمند، پنجشنبه 6 آبان  ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم درباره دو دوست از دو طبقه اقتصادی و اجتماعی متفاوت است که روزگار خوبی را با یکدیگر گذرانده‌اند. تا اینکه یکی احساس می کند دیگری به اون نارو زده است. رضا کیانیان، رضا عطاران، مریلا زارعی، ژاله صامتی، بیتا سحرخیز، پوراندخت مهیمن، الیزابت امینی و رضا داودنژاد در فیلم سینمایی «نیش زنبور» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمدرضا بزرگ‌نیا، جمعه 7 آبان ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: یک ناخدای ایرانی تصمیم می گیرد برای اولین بار مال التجاره باارزشی را با عبور از میانه اقیانوس هند به چین برساند و در این سفر که از خلیج فارس آغاز می شود، اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد. مرحوم عزت‌الله انتظامی، بهرام رادان، داریوش ارجمند، رضا کیانیان، پگاه آهنگرانی و پیام دهکردی در فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه امید

انیمیشن «افسانه شهر قالی» به کارگردانی حمیدرضا حافظی، چهارشنبه 5 آبان ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. این انیمیشن داستان شهری را روایت می‌کند که زندگی مردمانش با قالی عجین شده است، اما بیدها دشمن اصلی آنها هستند و ضربه زیادی به فرش‌ها می‌زنند. تا اینکه نوجوانی به نام قباد درگیر ماجراهایی می‌شود که شهر را از شر بیدهای مهاجم خلاص کند.

علی نصیریان با «جاده‌های سرد» به تلویزیون می‌آید

فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر جمعه 7 آبان ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. این فیلم ماجراجویانه، روایتگر داستان سه نوجوان است که در حین آماده شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگی‌شان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند. هادی حجازی فر، محمد فیلی، بهار نوحیان، متین پاکزاد، متین کرمانی و علیرضا اکبری در فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» بازی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «نیاز» به کارگردانی علی‌رضا داوودنژاد، جمعه 7 آبان ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: پسری به نام علی پس از مرگ پدرش، به رغم مخالفت مادر و عمویش، تصمیم می گیرد نان آور خانه شود و شب‌ها به درس و مشق خود برسد. علی چند روزی را به کار عملگی می‌گذراند، اما تاب کار سنگین را نمی‌آورد و با پادرمیانی عمویش در چاپخانه ای مشغول به کار می‌شود، ورود او به چاپخانه همزمان است با ورود جوانی به نام رضا که یکی از کارکنان چاپخانه او را برای کار سفارش کرده است. علی سوری، ترحم فتحی، محمدرضا داوودنژاد، شهره لرستانی، حسین میرآقایی، محمد یوسفی، علی جوهر، داوود چناری، نامداری مشیری، امیر مولایی، جواد میرطالبی و محمد غلامی در فیلم سینمایی «نیاز» بازی کرده‌اند.

علی نصیریان با «جاده‌های سرد» به تلویزیون می‌آید

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «خواب‌های خط خطی» به کارگردانی سیدمحمد حسینی، پنجشنبه 6 آبان ساعت 24 از شبکه شما پخش خواهد شد. این فیلم ماجرای یک پسر بچه به اسم امیر علی است که شب‌ها دچار خواب گردی است و خانواده نگران او هستند، امیر علی بچه خوب و توانمندی است که شاگرد اول مدرسه هم هست، امیر علی با خانواده قرار است به یک مهمانی بروند و شب آنجا بخوابند و نگران هستند که او از خواب بیدار شود و آبرویش برود. محمدرضا یاوری، نازنین طباطبایی، سامان صادقی و افشین مجاهد در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «خط و نشان» به کارگردانی علی میرحسینی، جمعه 7 آبان ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. «خط و نشان» داستان زنی به نام میترا است که دچار چشم و هم چشمی شده است و شوهرش را تحت فشار قرار داده است. امیر غفارمنش، نیلوفر شهیدی، زهرا داود نژاد، سید خدیجه موسوی، فاطمه امیری و عسل لطیف در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha