هدف از ایجاد گروه‌های افراطی افزایش اختلافات بین مسلمانان است
کد خبر: 4008812
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

هدف از ایجاد گروه‌های افراطی افزایش اختلافات بین مسلمانان است

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه گفت: امروزه اختلاف مسلمانان و فرقه‌های مختلف مانند افراطی‌ها که اخیرا توسط دشمنان انسانیت مثل آمریکا و اسرائیل شکل گرفته و شیعه و سنی را نیز قبول ندارند در جهت تلاش برای افزایش اختلاف‌افکنی در بین جهان اسلام است بنابراین نباید از دشمنان استکباری غافل شد.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل سنت ارومیه، ۷ آبان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: میلاد پیامبر(ص) در بین همه مسلمانان مایه وحدت و تقریب مذاهب شده و بی‌شک امروزه اتحاد مسلمانان از ضروری‌ترین مسائل جامعه است و همه مذاهب اسلامی باید با یکدیگر اتحاد و یکپارچگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: همچنین امروزه اختلاف مسلمانان و فرقه‌های مختلف مانند افراطی‌ها که اخیرا توسط دشمنان انسانیت مثل آمریکا و اسرائیل شکل گرفته و شیعه و سنی را نیز قبول ندارند در جهت تلاش برای افزایش اختلاف‌افکنی در بین جهان اسلام است بنابراین نباید از دشمنان استکباری غافل شد.

 امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه ادامه داد: بی‌تردید دشمنان اسلام همواره از اختلافات بین مسلمانان به نفع خود استفاده می‌کنند و در این راستا پیامبر(ص) بهترین الگو و رهبر جهان اسلام است و وحدت بر محور نظام تربیتی حضرت محمد(ص) باید مدنظر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر باید مباحث وحدت‌بخشی اندیشمندان و علمای شیعه و سنی و به ویژه فرمایشات و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی که امسال در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران به آن اشاره فرمودند باید به عنوان نصب‌العین تمامی مسلمانان قرار گیرد.

ماموستا کلشی‌نژاد بیان کرد: امید است که فرمایشات گوهربار امام خامنه‌ای، فتح باب دیگری برای وحدت بیشتر آحاد مختلف جامعه اسلامی باشد تا به درستی نقشه‌های دشمنان را رصد کنند تا بتوانند به موقع در مقابل آنها ایستادگی و اسلام را به اوج برسانند و مسلمانان را از هر گزندی باز دارند.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقوله وحدت یک مسئله تاکتیکی نیست بلکه یک اصل و واجب است پس بنابراین باید زمینه‌سازی برای تقریب، همبستگی و اخوت بین مسلمانان تحقق یافته و قلوب مسلمانان به یکدیگر نزدیک شوند.

انتهای پیام
captcha