محفل انس با قرآن در کرج برگزار شد + عکس
کد خبر: 4009121
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

محفل انس با قرآن در کرج برگزار شد + عکس

محفل انس با قرآن کریم به‌مناسبت افتتاحیه مرکز افق آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) شهرستان کرج با تلاوت حامد شاکرنژاد و امیرحسین جعفرزاده از قاریان بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، محفل انس با قرآن کریم به‌مناسبت افتتاحیه مرکز افق آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) شهرستان کرج و قرارگاه فرهنگی جهادی تواصی، ششم آبان‌ماه در سالن اجتماعات این آستان با حضور حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق خوئینی، مدیر حوزه علمیه استان البرز، علیرضا عباسی، نماینده مردم شهرستان‌های کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، حسین هاشمی، مدیرعامل محترم شستا، علی علی‌اکبری، مدیر روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی اوقاف و امور خیریه استان البرز، برگزار شد.

امیرحسین جعفرزاده، قاری ممتاز البرزی در آغاز این آئین افتتاحیه، آیاتی از سوره‌های مبارکه نور و کوثر تلاوت کرد. در ادامه این مراسم، نماهنگ جهاد آبرسانی به مناطق محروم و نماهنگ جهاد درختکاری و کاشت ۴۲ هزار نهال مثمر در قالب اجرای طرح زکات مستحبی و زیست محیطی ویژه شهرهای استان البرز رونمایی و اکران شد.

حجت‌الاسلام محمد بیانی، مدیر مرکز افق آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) کرج در این آئین با تأکید بر اینکه عنصر انقلابی باید تحول‌ساز باشد، اظهار کرد: رفع محرومیت‌زدایی یکی از راهبردهای مردم‌داری در قرارگاه فرهنگی جهادی تواصی است.

مسئول قرارگاه فرهنگی جهادی تواصی در ادامه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی، استفاده از پتانسیل دانش‌آموزان، اجرای مجالس قرآنی، برگزاری حلقه‌های گفتمان مبانی انقلاب و دوره‌های سبک زندگی با محوریت کارشناسان دینی و حوزوی را بخشی از برنامه‌های قرارگاه فرهنگی جهادی تواصی زیر نظر مرکز افق آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) شهرستان کرج بیان کرد.

مدیر مرکز افق آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) شهرستان کرج اعلام کرد: کاشت ۴۲ هزار نهال درخت میوه در قالب طرح زکات مستحبی به‌صورت جهادی انجام شد که ثمرات این نهال‌ها به خانواده‌های نیازمندان و آبرومند استان البرزی می‌رسد.


گسترش کار جهادی برای کارآمدی بهتر


علیرضا عباسی، نماینده مردم شهرستان‌های کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، نیز در این مراسم با اشاره به اینکه توصیه به حق و توصیه به صبر یکی از ابزارهای امیدآفرینی در امور و کارهای فرهنگی و جهادی است، تصریح کرد: روحیه کار جهادی را برای کارآمدی بهتر باید در مدیران نهادهای اجرایی و فرهنگی تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز ایجاد کنیم و همچنین نیز باید این روحیه کار جهادی را در جامعه ایمانی احیا کنیم.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و ایجاد مشاغل کارآفرینی مردم‌پایه در روستاها و شهرها یکی از حرکت‌های انقلابی بود که از زمان‌ پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت، یادآور شد: محرومیت‌زدایی از روستاهای کم‌برخودار از کارهای جهادی بود که توسط جهادسازندگی انجام شد و اکنون نیز دولت سیزدهم نیز به همین امر اهتمام ویژه دارد.

ارائه محفوظات علیرضا سیفی و علی‌اصغر سیفی از حافظان قرآن کریم استان البرز،  اجرای سرود همخوانی السلام علیک یا نبی‌الله، تلاوت حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم از آیات سوره‌های مبارکه نور و نجم از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

حامد فکوری
انتهای پیام
captcha