اقدامات فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای با رویکرد حل مشکلات باشد
کد خبر: 4009151
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

اقدامات فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای با رویکرد حل مشکلات باشد

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: باید اقدامات فرهنگی با رویکرد حل مشکلات مردم در مناطق حاشیه‌نشین ارائه شود.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام مهدی کارگر، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی شهید مهدی نوروزی که با حضور روحانیون پایگاه‌های اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اهداف انسجام برنامه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در استان، اظهار کرد: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های اصلی این سازمان در کشور است و سازمان تبلیغات اسلامی دبیر کارگروه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی وزارت کشور معرفی شده است.

وی افزود: ۲۸ پایگاه اجتماعی در استان راه‌اندازی شده که در کرمانشاه ۷ پایگاه در مناطق حاشیه‌ای و اسکان غیر رسمی مشغول به فعالیت هستند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به جمعیت ۴۰۰ هزار نفری حاشیه‌نشین شهر، گفت: یک سوم جمعیت شهر کرمانشاه حاشیه‌نشین است از این روی اقدامات فرهنگی که در این مناطق ارائه می‌شود باید با رویکرد حل مشکلات مردم در این مناطق باشد.

حجت‌الاسلام کارگر با تأکید بر بکارگیری جوانان و گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی به مناطق حاشیه‌ای، اظهار کرد: جوانان تحصیلکرده و گروه‌های فعال و جهادی بسیاری در کرمانشاه وجود دارد که با بهره‌گیری از توان و ظرفیت آنان می‌توان به این مناطق خدمت‌رسانی بهتر کرد.

وی در پایان افزود: توانمندسازی و آموزش رسانه‌ای امامان محله و روحانیون پایگاه‌های اجتماعی ضروری است بر این اساس آموزش رسانه‌ای ویژه ۱۳۸ امام محله و روحانی پایگاه‌های اجتماعی مناطق حاشیه‌ای برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha