اعضای هیئت علمی چهاردهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل‌احمد» منصوب شدند
کد خبر: 4009220
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
در احکامی جداگانه؛

اعضای هیئت علمی چهاردهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل‌احمد» منصوب شدند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی احکامی 9 نفر را به‌عنوان هیئت علمی چهاردهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل‌احمد» منصوب کرد.

اعضای هیئت علمی چهاردهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل‌احمد» منصوب شدندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، پس از پیشنهاد هیئت امنای جایزه ادبی «جلال آل‌احمد»، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکام جداگانه مرتضی سرهنگی، جواد کاموربخشایش، ابراهیم حسن‌بیگی، مریم بصیری، مریم برادران، کامران پارسی‌نژاد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید فخرزاده، محمدرضا شرفی‌خبوشان و محمود جوانبخت را به‌عنوان هیئت علمی چهاردهمین دوره این رویداد ادبی منصوب کرد.
 
پیش از این نیز مریم بصیری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان دبیر علمی چهاردهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل‌احمد» منصوب شده بود.
 
تصویب شیوه‌نامه اجرایی و انتخاب هیئت داوران چهار بخش «داستان بلند و رمان»، «داستان کوتاه»، «نقد ادبی» و «مستندنگاری» از عمده‌ترین وظایف هیئت علمی جایزه ادبی «جلال آل‌احمد» است.
 
در متن حکم اعضای هیئت علمی چهاردهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل‌احمد» آمده است: «نظر به پیشنهاد معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران و با توجه به سوابق و تجارب ارزنده شما در زمینه ادبیات داستانی به موجب این حکم به‌عنوان «عضو هیئت علمی چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد» منصوب می‌شوید. مقتضی است براساس وظایف مندرج در آیین‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص این جایزه اقدام لازم را معمول فرمایید.»
 
یادآور می‌شود؛ جایزه ادبی جلال آل‌احمد یک جایزه ادبی دولتی است که به منظور معرفی آثار برگزیده ادبیات داستانی در ایران پایه‌گذاری شده و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۷ نخستین دوره خود را در سال‌روز تولد آل‌احمد آغاز کرد. این جایزه از آن سال بدون وقفه ادامه داشته و هر سال هم‌زمان با سال‌روز تولد جلال آل احمد، با انتخاب کتاب‌های برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.
انتهای پیام
captcha