«نشانه‌های مقدس» و «مونس جان» به نمایش گذاشته می‌شود
کد خبر: 4009938
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
افتتاح دو نمایشگاه نقاشی در فرهنگسرای نیاوران؛

«نشانه‌های مقدس» و «مونس جان» به نمایش گذاشته می‌شود

نمایشگاه آثار نقاشیخط عبدالله مقدسی با عنوان «نشانه‌های مقدس» و مهشید صابری‎پور به نام «مونس جان» 14 آبان ماه در گالری شماره 1 و 2 فرهنگسرای نیاوران افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط‎عمومی فرهنگسرای نیاوران؛ نمایشگاهی با 15 اثر نقاشیخط و استفاده از آیات قرآن به خصوص «بسم الله» است در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

این آثار به لحاظ فرم و فضا و همچنین ابعاد، شخصی و به دور از هرگونه نزدیکی به نمونه‌های رایج در ایران و جهان ارزیابی شده است.

عبدلله مقدسی، متولد مرداد ۱۳۵۶ تهران، دانش آموخته هنرستان صدا و سیما در رشته هنرهای تجسمی و دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد ارتباط تصویری در دانشکده هنر و معماری آزاد اسلامی و دانشگاه ناصرخسرو، هنرجوی خوشنویسی استادعبدالله فرادی، محمّد کیایی و محمّدرامین ضیاء تا مقطع ممتاز است. او سپس در محضر اساتیدی همچون  محمّد حیدری و صداقت جبّاری به كسب مهارت‎هاى متعددى در حوزه هنر پرداخته‎ است.

مقدسی همچنین هنرمند برگزیده همایش خوشنویسی جهان اسلام در بخش گرایش‌های نوین در سال۱۳۷۵ است،

اگر چه وی آثار خود را متفاوت از خوشنویسی و حتی نقاشی خط می‌داند، ولی آثارش را در سبک نقاشی خط تجریدی و یا abstract calligraphy ارزیابی می‎کند.

نمایشگاه نگاره‌های خطی مقدسی از 14 تا 22 آبان در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران برپاست.

علاقه‌مندان می‎توانند برای بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

نمایشگاه «مونس جان»

همچنین در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران، 30 اثر از نقاشیخط‌های مهشید صابری‌پور در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

صابرى‌پور متولد بهار ١٣٦٨ تهران، داراى مدرک كارشناسى حقوق و دو دهه از عمر خود را در جهت كسب مهارت‎هاى متعددى در حوزه هنر گذرانده‎ است كه شامل طراحى با سياه قلم، هايپر رئال ، نقاشى با آبرنگ، اكرليک، رنگ روغن، طراحى طلا و تايپوگرافى و همكارى با معماران داخلى مى‎‌شود.

در زمينه زيبايى شناسى و كمپوزسيون و هنرهاى تجسمى زير نظر على فرامرزى كسب مهارت كرده و با پى بردن به علاقه جدی خود به نقاشيخط در اين حوزه گام برداشته و در اين زمينه از تجارب اساتيدی چون اسماعيل رشوند و غلامحسين الطافى بهره‎مند شده است.

نمایشگاه مونس جان دنیای پر هیاهوی ذهن مهشید صابری‎پور است که گاهی آرام است و طناز و گاهی پر از ابهام.... مونس جان نگاه نقاش است به دنیای حروف، کلمات و رنگها، دنیایی که در نهایت  او را به آرامش می‌رساند و این همان چیزیست که برایش تلاش می‌کند.

«نشانه‌های مقدس» و «مونس جان» به نمایش گذاشته می‌شود

وى بر مبناى انتخاب سبک اين‌چنين می‌گويد: نزديک به ٦ دهه از آغاز جنبش نقاشیخط می‌گذرد و همچنان این هنر در حال رشد و شکوفایی خود است. از آنجا که در کشور ما هنر خوشنویسی سابقه تاریخی طولانی و محکمی دارد، در هر زمان می‌تواند نماد اصالت فرهنگی و هنری ما باشد.

سیاه مشق های دوره‌ی صفویه، تلفیق خطوط ایرانی به خصوص خط ثلث و رنگهای اصیل ایرانی همچون لاجوردی و فیروزه‌ای در کتیبه‌ها و مساجد و حتی کمی عقب‌تر از این دوران، خطوط و نقوش به ‌کار رفته روی سفال‌های نیشابوری و ری، چنان زیبا و ماهرانه تلفیق شده‌اند که به خوبی ریشه‌داربودن هنر نقاشیخط را به ما گوشزد می‌کنند.

 امروزه ما با حفظ جنبه‌ى زیبایی شناختی و تلفیق سبک‎ها و هنر‎ها و مواد مختلف در تلاشیم تا آثاری خلق کنیم که در خور سپاس از گذشتگان و تحسین آیندگان باشد.

وى در پایان ابراز امیدوار کرده‌ است که در این نمایشگاه بتواند پیوندی میان نگاه شما عزیزان و احساس خود ایجاد کند که اگر این امر تحقق یابد، او به خواسته خود رسیده است.

نمایشگاه نقاشیخط از 14 تا 22 آبان در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقه‌مندان می‎توانند برای بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا 18  و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا 18 به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha