اراکی‌ها ۲ برابر سال گذشته هوای آلوده تنفس کردند
کد خبر: 4009976
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

اراکی‌ها ۲ برابر سال گذشته هوای آلوده تنفس کردند

در حالی که فقط ۷ ماه از سال جاری پشت سر گذاشته شده است، اما تعداد روزهای ناسالم اراک امروز به رکورد کم سابقه ۱۰۲ روز رسید و این یعنی مردم اراک تقریبا 2 برابر سال گذشته هوای سرشار از آلاینده‌های شیمایی را تنفس کرده‌اند.

آلودگی هوای اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان مرکزی، بر اساس گزارش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان مرکزی، شاخص کیفیت هوا در شهرهای اراک و ساوه امروز، 11 آبان  در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در شبانه‌روز اخیر به عدد ۱۴۱ رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس سنی و شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت ۹ صبح امروز  ۱۲۹ نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس سنی است.

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای ساوه نیز در این ساعت به ۱۰۷ رسید که وضعیت هشدار و شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شازند نیز در ساعت ۹ صبح امروز به ۸۹ رسید که نشانگر کیفیت هوای سالم است.

اکیداً توصیه می‌شود در شرایط آلودگی هوا گروه‌های حساس از جمله سالمندان، کودکان و بیمارن قلبی و ریوی به منظور احتیاط بیشتر در صورت امکان در این وضعیت از منزل خارج نشوند و سایر افراد از فعالیت‌های سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

اینک در حالیکه فقط ۷ ماه از سال جاری پشت سر گذاشته شده است، اما تعداد روزهای ناسالم اراک امروز به رکورد کم سابقه ۱۰۲ روز رسید و این یعنی مردم اراک تقریباً 2 برابر سال گذشته هوای سرشار از آلاینده‌های شیمایی را تنفس کرده‌اند، اتفاقی که بیانگر شرایطی وخیم و بسیار نگران‌کننده است و زمانی جدی‌تر می‌شود که بر اساس آمارها شاخص کیفیت هوای این شهر به خصوص در سال جاری حتی به ندرت در وضعیت قابل  قبول قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha