مستند شهید علی لندی رونمایی شد / کاربرد هنر برای بیان حماسه‌ و ایثارگری
کد خبر: 4010131
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
در مراسم فراخوان جشنواره ملی نوای مهر؛

مستند شهید علی لندی رونمایی شد / کاربرد هنر برای بیان حماسه‌ و ایثارگری

مستند شهید علی لندی در مراسم رونمایی از پوستر و فراخوان نخستین جشنواره ملی نوای مهر (ایثار) رونمایی شد. قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم، بهترین ابزار برای معرفی ایثار و حماسه به مردم را استفاده از هنر و زبان روز دانست.

به گزارش ایکنا؛ مراسم رونمایی از پوستر و فراخوان نخستین جشنواره ملی نوای مهر (ایثار) سه‌شنبه شب ۱۱ آبان‌ماه در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم بیان کرد: وقتی نظام دینی و توحیدی در برابر نظام مادی در بستر فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد، تقابل حماسه و ابتذال است.

وی افزود: حماسه باعث ایجاد شکوه و غیرت در انسان‌ها می‌شود و همه انسان‌ها شخصیت ایثارگران و حماسه‌سازان را می‌ستایند. جهان مبتذل نیز بر همین اساس رو به ساخت شخصیت‌ها و حماسه‌های دروغین و پوشالی آورده است، زیرا فاقد چنین شخصیت‌هایی در دنیای واقعیت هستند. ملت بزرگ ما در طول تاریخ خود حماسه‌سازان بزرگی دارد و نادیده گرفتن آنان کفران نعمت و قدرناشناسی است، بشریت باید این حماسه‌سازان را ببیند و پی به عظمت آنان ببرد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در راستای وظایف خود، این حماسه‌ها و ایثارگری‌ها را به شکل واقعی خود به مردم معرفی می‌کند و بهترین ابزار برای این کار استفاده از هنر و زبان روز است.


بیشتر ببینید:

مراسم فراخوان نخستین جشنواره ملی «نوای مهر»


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امیدواریم با پررنگ‌تر شدن حضور تشکل‌های مردم‌نهاد شاهد و ایثارگر در زمینه تولیدات فرهنگی شاهد غنی‌تر شدن تولیدات فرهنگی باشیم، افزود: کارها باید فارغ از فضای دولتی و به صورت مردمی پیش بروند تا با تغییر دولت‌ها خللی در این اقدامات ایجاد نشود‌.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم عنصر ایثار و شهادت را با زبان امروز عرضه کنیم تا نفوذ بیشتری را به دنبال داشته باشد و در این راستا قطعاً اقدام به تقویت حوزه فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهیم کرد. البته بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها دستگاه متولی در این زمینه نیست و امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز حضور خوبی در این زمینه داشته باشند.

حماسه‌آفرینی در دین اسلام به سن و جنسیت و ملیت ربطی ندارد

سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره ملی نوای مهر (ایثار) نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم گفت: فداکاری و حماسه‌آفرینی در دین اسلام به سن و جنسیت و ملیت ربطی ندارد و گذشتن از جان برای دیگران، نقطه اوج انسانیت است.

استفاده از هنر برای بیان حماسه‌ و ایثارگری/ مستند شهید علی لندی رونمایی شد

وی افزود: انسان با کسب قله ایثار یعنی شهادت به مقام انسان‌های خاص درگاه خداوند می‌رسد.

سلیمانی در ادامه به تشریح اهداف و سیاست‌های نخستین جشنواره ملی نوای مهر (ایثار) پرداخت.

همچنین عباس فاطمی، قائم‌مقام امور استان‌های سازمان صدا و سیما در این مراسم گفت: ما در صدا و سیما افتخار داریم که از ایثارگری و فداکاری‌های مردم صحبت کنیم که جدیدترین نمونه این ایثارگری‌ها از سوی شهید نوجوان علی لندی انجام شده است.

استفاده از هنر برای بیان حماسه‌ و ایثارگری/ مستند شهید علی لندی رونمایی شد
در این مراسم از پوستر و سایت فراخوان نخستین جشنواره ملی نوای مهر (ایثار) و مستند شهید علی لندی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha