کشته شدن فرمانده برجسته طالبان در حمله روز گذشته به بیمارستان کابل
کد خبر: 4010230
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

کشته شدن فرمانده برجسته طالبان در حمله روز گذشته به بیمارستان کابل

منابع طالبان اعلام کردند یک فرمانده ارشد این گروه در حمله دیروز به بیمارستان سردار محمد داوود خان کابل کشته شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از هندوستان تایمز،

بر اساس گزارش‌ها، یک فرمانده ارشد طالبان در جریان حمله روز گذشته به بیمارستانی در کابل کشته شده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات طالبان گزارش داد که حمدالله مخلص، در میان کشته‌شدگان بوده است. مخلص از اعضای شبکه حقانی و افسر نیروهای ویژه بود.

وی از فرماندهان ارشد طالبان بود که پس از تصرف کابل به دست این گروه، وارد ارگ ریاست جمهوری شد و سقوط دولت پیشین را اعلام کرد. سپس او از سوی وزارت دفاع طالبان و رهبری این گروه به فرماندهی اردوی کابل گماشته شد.

بیمارستان سردار محمد داوود خان در مجاورت وزارت بهداشت افغانستان، بزرگترین بیمارستان نظامی افغانستان و دارای ۴۰۰ تخت می‌باشد.

این حمله پس از یک مجموعه بمب‌گذاری‌های انجام شده توسط داعش صورت می‌گیرد که به عنوان بزرگترین تهدید برای کنترل طالبان در افغانستان ظاهر شد. گفته می‌شود که در این حمله دست‌کم ۴۰ نفر جان باخته‌اند.

حمله روز گذشته که بعداً داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، برای سه ساعت ادامه داشت و آمار مختلفی از تلفات این حمله منتشر شده‌است. گزارش شده که در این حمله شماری از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان نیز کشته و زخمی شده‌اند.

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای که در رسانه‌های وابسته به خود منتشر کرد، اعلام کرد که اعضای این گروه حمله هماهنگی را به بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی کابل انجام دادند که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از جمله یک رهبر برجسته طالبان شد.

این گروه اعلام کرد که عملیات مذکور توسط ۵ تن از اعضای داعش انجام شده است که یکی از آنها کمربند انفجاری را که در ورودی بیمارستان بسته بود منفجر کرد و ۴ تن دیگر در جریان تبادل آتش با طالبان کشته شدند.

انتهای پیام
captcha