مبارز با استکبار ریشه و مبنای قرآنی دارد
کد خبر: 4010655
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
امام جمعه بندر انزلی:

مبارز با استکبار ریشه و مبنای قرآنی دارد

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه مبارزه با استکبار ریشه و مبنای قرآنی دارد، گفت: باید مسئله مبارزه با استکبار برای همه انسان‌های مؤمن امری روشن و با بنیه اعتقادی و محکم در طول تاریخ و زندگانی باشد.


به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام الاسلام سیدجواد شمس، امام جمعه بندر انزلی امروز پنج شنبه ۱۳ آبان  در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان که در مصلی نماز جمعه گرگان برگزار شد، اظهار کرد: رسالت انبیای الهی بر عبودیت و بندگی خدا و دیگری اجتناب از طاغوت و استکبار استوار بود و بخش قابل ملاحظه‌ای از قرآن کریم و سوره‌های متعدد آن مسئله استکبار و مستکبرین  را به شکل برجسته‌ای تبیین می‌کند.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه ایمان به خدا بدون مبارزه با طاغوت و مبارزه با مستکبران تحقق پذير نیست، افزود: مسئله مستکبران و مبارزه با استکبار ریشه و مبنایش قرآنی است؛ اگر کسی ایمان به خدا داشته باشد و در مسیر استکبار قرار بگیرد ایمانش نتیجه بخش نخواهد بود و باید  مسئله مبارزه با استکبار برای همه انسان های مؤمن امری روشن و با بنیه اعتقادی محکم در طول تاریخ و زندگانی باشد.

وی با بیان اینکه اولین مسئله و هدف برای جریان استکبار در طول تاریخ این است که با فرهنگ دینی در جوامع مقابله کنند، تصریح کرد: دولت‌های استکباری امروز در هرجایی که وارد می‌شود اولین کاری که انجام می‌دهند این است که فرهنگ دینی و فرهنگ ملی آن کشور را نابود می‌کنند و به جای آن فرهنگ خود را غالب می‌کنند.

حجت‌الاسلام شمس با اشاره به اینکه جامعه باید در جنگ رسانه‌ای دشمن آگاه و هوشیار باشند، افزود: به راه‌ انداختن حمله سایبری از اهداف دشمنان بود که با هوشیاری مردم  و مسئولان مدیریت شد رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند باید مراقب تحریف و جریان نفوذ بود چرا که دشمنان به شکل‌ها و عناوین مختلفی در جامعه نفوذ می‌کنند.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن ایجاد اختلاف و تفرقه در جامعه اسلامی است، افزود: امروزه مردم باید بدانند نقشه دشمنان چیست تا خواسته یا نخواسته در دام دشمنان قرار نگیرند، امروز بیش از هر زمان دیگری در جامعه ما به حفظ وحدت و انسجام بین مردم و بین قوای سه گانه احتیاج دارد.

انتهای پیام
captcha