مسلمانان آمریکا در برنامه‌های خیریه بیشتر از سایر شهروندان مشارکت دارند
کد خبر: 4011121
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵

مسلمانان آمریکا در برنامه‌های خیریه بیشتر از سایر شهروندان مشارکت دارند

طبق یک مطالعه جدید، مسلمانان در ایالات‌متحده در سال 2020 برای امور خیریه بیش از بقیه آمریکایی‌ها در این کشور هزینه کرده و بیشتر داوطلب شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از یورونیوز، مسلمانان 1.1 درصد از جامعه آمریکا را تشکیل می‌دهند و متوسط ​​درآمد سرانه در میان آن‌ها کمتر از غیرمسلمانان این کشور است، اما طبق گزارش سال 2021، کمک‌های مالی آن‌ها 1.4 درصد از کل کمک‌های ارائه شده از سوی افراد را تشکیل داده است.

مسلمانان آمریکا یک اقلیت بسیار متنوع و به سرعت در حال رشد هستند و سالانه حدود 4.3 میلیارد دلار به اهداف عمدتاً غیرمذهبی کمک می‌کنند.

این مطالعه با مشارکت سازمان امداد اسلامی ایالات‌متحده آمریکا انجام شده که یک سازمان غیرانتفاعی مدافع حقوق مسلمانان است. بیش از 2000 آمریکایی در این نظرسنجی در ماه مارس و آوریل 2021 شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان به سؤالات مربوط به آداب‌ورسوم مذهبی، کمک‌های مالی و اقدامات داوطلبانه، علل حمایتی و نگرانی‌هایشان در مورد کرونا و این پرسش پاسخ دادند که چگونه عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی بر اهدای کمک و داوطلب شدن آن‌ها تأثیر می‌گذارد. در نهایت میزان مواجهه افراد با تبعیض مورد بررسی قرار گرفت و دیدگاه آن‌ها در مورد میزان تبعیض در جامعه موردبررسی قرار گرفت.

حمایت از حقوق شهروندی

مسلمانان آمریکایی به طور متوسط ​​3200 دلار در مقایسه با 1905 دلار برای غیرمسلمانان به برنامه‌های خیریه کمک می‌کنند و حدود 8.5٪ از کمک‌های مسلمانان آمریکایی از اهداف حقوق مدنی حمایت می‌کند. این سطح از بخشش نشان‌دهنده تلاش برای مبارزه با اسلام‌هراسی است.

مسلمانان آمریکایی طریق حمایت از اهداف خیریه با کلیشه‌های اسلام‌ستیز مخالفت می‌کنند. بیش از 84 درصد از کل کمک‌های مالی مسلمانان به داخل این کشور اختصاص یافته است، این آمار برخلاف این تصور غلط است که آمریکایی‌ها عمدتاً از برنامه‌های خارجی حمایت می‌کنند.

ایمان بخشش را زیاد می‌کند

دیگر اولویت‌های بشردوستانه این جهانی برای مسلمانان آمریکایی کاهش فقر و مبارزه با شیوع کرونا بوده است. مسلمانان کمک‌های مالی زیادی، در حدود 14.3 درصد به برنامه‌های مربوط به مبارزه با شیوع کرونا کمک کرده‌اند.

بر اساس این مطالعه، این الگوی اجتماعی به این واقعیت نسبت داده می‌شود که آمریکایی‌های مسلمان در میان گروه‌های حرفه‌ای مختلف، از پزشکان و کارگران خط مقدم، حضور زیادی دارند، زیرا پزشکان مسلمان در میشیگان 15 درصد و داروسازان 11 درصد از کل صاحبان این تخصص‌ها را تشکیل می‌دهند، در نیویورک نیز 10 درصد از پزشکان شهر و 13 درصد از داروسازان و 40 درصد از کل رانندگان تاکسی را تشکیل می‌دهند.

مسلمانان به دلیل دین‌داری، تمایل بیشتری به انفاق و بخشش دارند؛ حتی آن دسته از افراد که شعائر مذهبی را کمتر انجام می‌دهند، نسبت به غیرمسلمانان، بیشتر به برنامه‌های خیریه کمک می‌کنند.

انتهای پیام
captcha