تجلیل از برگزیدگان مسابقه «قرائت آیه تبلیغ» در ابهر
کد خبر: 4011142
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

تجلیل از برگزیدگان مسابقه «قرائت آیه تبلیغ» در ابهر

۲۰ برگزیده مسابقه قرآنی «قرائت آیه تبلیغ» و ۱۰ دانش‌آموز سادات شرکت‌کننده در این طرح تجلیل شدند.

مسابقه قرائت آیه تبلیغبه گزارش ایکنا از زنجان، آئین اختتامیه مسابقه قرآنی «قرائت آیه تبلیغ، 15 آبان‌ماه با حضور دانش‌آموزان برگزیده قرآنی و خانواده‌های آنان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری ابهر، مسئول نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر در محل سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر ابهر برگزار شد.

سیدقاسم موسوی، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر در این مراسم اظهار کرد: این جشنواره قرآنی با همکاری و مشارکت شورای اسلامی و شهرداری ابهر، معاونت پرورشی آموزش و پرورش شهرستان ابهر(دارالقرآن) و نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در منطقه برگزار شد که بیش از 80 دانش‌آموز قرآنی در مقاطع مختلف تحصیلی از سراسر استان در آن شرکت کرده بودند.

وی ادامه داد: مقرر شده بود برابر فراخوان، به 20 نفر از برگزیدگان جوایز و هدایایی تقدیم شود که به پاس گرامیداشت منزلت دانش‌آموزان ساداتِ شرکت‌کننده در مسابقه نیز 10 نفر از سادات نیز شایسته دریافت هدیه و لوح تقدیر شناخته شوند که در نهایت 30 دانش‌آموز قرآنی مورد تجلیل قرار گرفتند.

خدیجه نوروزی، رئیس شورای اسلامی شهر به ضرورت توجه هر چه بیشتر به قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) اشاره کرده و گفت: قرآن مجید برای یادگیری، تدبر، فهمیدن و درست عمل کردن در زندگی انسانه‌ا نازل شده و غایت و هدف آن، هدایت و رستگاری انسان‌ها است و باید همه ما آموزه‌های آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

امیر قهرمانی، سرپرست شهرداری ابهر نیز ضمن قدردانی از نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های قرآنی و معرفتی در منطقه، خواهان مشارکت هر چه بیشتر دیگر دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در منطقه شد و آمادگی شهرداری را برای برگزاری هرچه بیشتر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی اعلام کرد.

سعید بهاوری، دیگر عضو شورای شهر ابهر با اشاره به اینکه اگر دانش‌آموزان عامل به قرآن باشند و تربیت قرآنی پیدا کنند در کشور دیگر دغدغه آسیب‌های اجتماعی را نخواهیم داشت، ابراز کرد: اگر دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقه قرآنی «تلاوت آیه تبلیغ» تا پایان سال موفق به حفظ سی جزء قرآن کریم شوند شورا هزینه سفر آنان به کربلای معلی را تقبل خواهد کرد.

ر‌ئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ابهر نیز با ذکر این موضوع که این مسابقه آخرین برنامه فرهنگی شورای اسلامی شهر ابهر نخواهد بود، خواهان مشارکت هر چه بیشتر خانواده‌های ابهری در برنامه‌های قرآنی، معرفتی و تربیتی شورای اسلامی ابهر شد‌.

در پایان این برنامه از 30 برگزیده قرآنی با تقدیم لوح سپاس و هدیه نقدی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha