کرمانشاه شهر «خلاق خوراک» در جهان شد
کد خبر: 4011989
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲

کرمانشاه شهر «خلاق خوراک» در جهان شد

کرمانشاه از طرف یونسکو به عنوان سی و هفتمین شهر «خلاق خوراک» در جهان انتخاب شد.

امیر رحیمی سرپرست شهرداری کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه به نقل از اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، امیر رحیمی اظهار داشت: خوشبختانه دوشنبه (۱۷ آبان) کرمانشاه به عنوان سی و هفتمین شهر خلاق خوارک جهان و دوازدهمین شهر خلاق خوراک در آسیا معرفی شد.

وی به تلاش‌های ۱۸ ماهه سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این مدت جلسات متعددی با فعالان حوزه غذا برگزار شده و در سفر دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به کرمانشاه انواع خوراکی‌های کرمانشاه ارائه و معرفی شدند.

سرپرست شهرداری کرمانشاه افزود: با توجه به پیشینه غنی کرمانشاه در این زمینه و زیرساخت‌های مناسب آن در نهایت شهر کرمانشاه درحوزه خوراک از سوی ایران به یونسکو معرفی شد که با بررسی‌های صورت گرفته امروز یونسکو با انتخاب این شهر به عنوان شهر خلاق خوراک موافقت کرد.

وی در خصوص مزایای این انتخاب، گفت: انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک موجب رونق گردشگری کرمانشاه و حتی کل استان خواهد شد.

رحیمی ادامه داد: خوراک جزو جدایی‌ناپذیر گردشگری است و هر گردشگر به هرجایی که سفر کند ناخودآگاه از خوراک آن شهر استفاده خواهد کرد، بنابراین این انتخاب و معرفی که یونسکو از کرمانشاه در شهر‌های عضو خواهد داشت موجب معرفی هرچه بهتر و رونق گردشگری کرمانشاه می‌شود.

سرپرست شهرداری کرمانشاه بر برنامه‌ریزی برگزاری رویداد‌های جدید برای خوراک تاکید کرد و افزود: در این زمینه پیگیر راه‌اندازی خانه خلاق خوراک هم هستیم و کار‌های آن نیز تا حدود زیادی انجام شده است.

رحیمی افزود: انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک اتفاق بزرگی در رونق گردشگری کرمانشاه است که تنها با پای کار آمدن تمام دستگاه‌های مربوطه و بویژه حضور پررنگ بخش خصوصی در این زمینه می‌توان از آن استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha