رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل با امارات و بحرین
کد خبر: 4012473
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۰

رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل با امارات و بحرین

نیروهای دریایی آمریکا، رژیم اسرائیل، بحرین و امارات متحده عربی برای نخستین بار و در راستای عادی‌سازی روابط رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی، رزمایش مشترک در دریای سرخ آغاز کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، نخستین رزمایش نظامی مشترک بین نیروهای دریایی ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و دو کشور عربی حوزه خلیج فارس شامل بحرین و امارات متحده عربی از روز چهارشنبه در دریای سرخ آغاز شده است.
ناوگان پنجم دریایی ایالات متحده روز پنج‌شنبه، ۲۰ آبان اعلام کرد که رزمایش دریایی چندجانبه با مشارکت اسرائیل، بحرین و امارات متحده عربی آغاز شده است.
این رزمایش نظامی _ امنیتی مشترک پنج روز طول می‌کشد و یک سال پس از امضای توافق‌نامه‌های به اصطلاح صلح میان امارات و بحرین از یک سو و رژیم اسرائیل از سوی دیگر است و با هدف عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر برگزار می‌شود.
نه تنها فلسطینیان به توافق‌های عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم اسرائیل واکنش خشمگینانه‌ای نشان داده و آن را «خنجر به قلب به فلسطین» خوانده‌اند‌، بلکه نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به‌ویژه گسترش همکاری‌های نظامی، دفاعی و امنیتی امارات و بحرین با رژیم اشغالگر صهیونیستی را «خیانت» علیه ثبات منطقه می‌داند.

از زمان تاریخ امضای قرارداد سازش (25 شهریور 1399) امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی تلاش‌های گسترده‌ای برای توسعه مناسبات در تمامی زمینه‌ها آغاز شد که تفاهمنامه‌ و قراردادهای امنیتی، نظامی، اقتصادی، گردشگری، درمانی، عمرانی، نفتی و گازی میان دو طرف به طور علنی امضا و بسیاری از آنها با شدت فراوان حالت اجرایی به خود گرفته است.
انتهای پیام
captcha