توکل به خدا؛ نشانه‌ تربیت‌یافتگی صحیح در مکتب الهی
کد خبر: 4012497
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
حجت‌الاسلام تولائی بیان کرد:

توکل به خدا؛ نشانه‌ تربیت‌یافتگی صحیح در مکتب الهی

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد توکل و اعتماد به وعده‌ها و فضل خدای سبحان را از نشانه‌های تربیت‌یافتگی صحیح در مکتب الهی دانست.

حجت‌الاسلام تولائی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد،به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمدحسن تولائی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد، روز گذشته 20 آبان‌ماه در مراسم جشن ازدواج دانشجویی دانشجومعلمان این دانشگاه، اظهار کرد: یکی از نشانه‌های تربیت‌یافتگی صحیح در مکتب الهی، توکل و اعتماد به وعده‌ها و فضل خدای سبحان است که در آیه 32 سوره نور خداوند فرمودند: «وَأَنْكِحُوا الْأَيَامَى مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ إِنْ يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ.»

وی ادامه داد: پیوند زناشویی در دوران دانشجویی و جوانی مصداق توکل و توجه به آن آیه است که خداوند می‌فرماید«و البته باید مردان بی‌زن و زنان بی‌شوهر و کنیزان و بندگان شایسته خود را به نکاح یکدیگر درآورید» اگر آن مردان و زنان فقیر هستند خدا به لطف و فضل خود آنان را بی‌نیاز و مستغنی خواهد فرمود و خدا رحمتش وسیع و نامتناهی و (به احوال بندگان) آگاه است.

تولائی با اشاره به نقش الگویی معلم در جامعه، وظیفه او را دمیدن روحیه سرزندگی و نشاط بیان کرد و گفت: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب «کسی که چیزی نداشته باشد چطور به دیگران چیزی بدهد» یعنی ابتدا معلم خودش باید به خدای سبحان اعتماد و توکل کند و در راستای رسیدن معنویت و مسائل مادی مورد نیاز زندگی تلاش کند و سپس دست دیگران را گرفته و در این مسیر قرار دهد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد اظهار کرد: هدف از این جشن و کارگاه‌های آموزشی ابتدا تشکر از اعتماد جوانان مزدوج دانشجو معلم و ترغیب سایرین و همچنین آموزش زندگی صحیح و راه‌های تحکیم خانواده بود.

وی بیان کرد: اکثر این زوج‌های دعوت شده مهریه ازدواجشان 14 سکه و قریب به اتفاق آنان کمتر از 114 سکه بود که این هم نشانه‌ای دیگر از توکل به خدای سبحان و درک بالای دانشجو معلمان دختر است که می‌دانند مهریه زیاد خوشبختی به ارمغان نمی‌آورد.

 اجرای سرود و نمایش طنز، مسابقه، همخوانی گروه تواشیح دانشگاه فرهنگیان یزد، سخنرانی منصور دهقان مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان و غیره از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. همچنین در حاشیه این مراسم کارگاه‌های آموزشی با موضوع عوامل اصلی پایداری زندگی زناشویی، راه‌های صحیح ابراز محبت و همچنین تفاوت‌های مهم روانی زن و مرد برگزار شد.

انتهای پیام
captcha