۷۱ درصد مازندرانی‌ها دو دُز واکسن کرونا را تزریق کردند
کد خبر: 4012796
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

۷۱ درصد مازندرانی‌ها دو دُز واکسن کرونا را تزریق کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تا کنون واکسیناسیون کرونا برای حدود ۹۲ درصد مردم مازندران تک دُز و حدود ۷۱ درصد دو دُز انجام شده است.

موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مازندران، موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، امروز، 22 آبان ماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا برای حدود ۹۲ درصد مردم زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران تک دُز و حدود ۷۱ درصد دو دز انجام شده است، گفت: با این وضعیت، مازندران بالاترین میزان واکسیناسیون را در جمعیت بالای ۱۲ سال دارد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان مازندرانی دُز اول و ۶۰ درصد آن‌ها دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

موسوی تصریح کرد: لازم است جمعیت هدف بالای ۶۰ سال برای تزریق دُز سوم واکسن مراجعه کنند، چون سطح ایمنی آن‌ها کاهش یافته و از دز دوم آن‌ها حدود ۵ تا ۶ ماه گذشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پایگاه‌های تزریق واکسن کرونا خلوت است و افراد بالای ۶۰ سال به سرعت و بدون معطلی انجام می‌شود و واکسینه شدن می‌تواند در برابر پیک بعدی آسیب‌پذیری آن‌ها را کم کند.

وی افزود: اکنون وضعیت کرونا در یک روند تثبیتی قرار دارد و روند کاهشی ملایمی را شاهد هستیم، اما همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید رعایت شود.

موسوی در پایان گفت: در مازندران شهر‌هایی که نارنجی بودند از وضعیت نارنجی خارج شدند و چند شهرستان هم در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام
captcha