سهم اندک از اعتبارات؛ بلای جان مؤسسات قرآنی لرستان
کد خبر: 4013023
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۸
مدیر مؤسسه قرآن حضرت رسول(ص) مطرح کرد:

سهم اندک از اعتبارات؛ بلای جان مؤسسات قرآنی لرستان

مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت رسول(ص) پلدختر با انتقاد از سهم اندک اعتبارات مؤسسات قرآنی لرستان، گفت: اندک اعتباری که برای مؤسسات داده می‌شود باید عادلانه توزیع شود.

مؤسسه قرآن حضرت رسول(ص) پلدخترمرضیه جودکی، مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت رسول(ص) پلدختر در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان اینکه بزرگ‌ترین معضل در حال حاضر، تورم اقتصادی است و این باعث شده خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندان خود در کلاس‎های قرآن توانایی پرداخت شهریه را نداشته باشند، گفت: نداشتن مکان مناسب و مستقل نیز یکی دیگر از مشکلات مؤسسات قرآن است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مؤسسات قرآن به‌دلیل نداشتن مکان مناسب برای آموزش قرآن، کلاس‌ها را در مسجد یا حسینیه یا یک اتاق از منزل مسکونی خود برگزار می‎کنند، افزود: متأسفانه خانواده‌ها برای کلاس‌های زبان خارجه و موارد دیگر هزینه می‌کنند، اما برای قرآن زیاد هزینه نمی‌کنند که در این رابطه نیز نیاز است در بین خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود تا آنها تمایل پیدا کنند برای قرآن نیز هزینه کنند.

مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت رسول(ص) پلدختر ادامه داد: باید به فرزندان از کودکی زبان عربی را آموزش دهیم، چراکه یادگیری زبان عربی بسیار مهم‌تر از یادگیری دیگر زبان‌هاست که یکی‌ از راه‌های موفقیت در این بخش شرکت کودکان در پیش‌دبستانی‌ها و مدارس قرآنی است.

وی با تأکید بر ضرورت گرایش مردم به قرآن کریم و اینکه لازم است مدیران و متولیان قرآنی به مؤسسات قرآنی بها دهند تا مؤسسات نیز بتوانند فعالیت‌های خود را بهتر گسترش دهند، ادامه داد: اگر وجوهات به‌طور عادلانه تقسیم شود، مدیران مؤسسات می‌توانند فعالیت‌های بیشتری داشته باشند، اما مشکل اینجاست که زمینه‌ای برای ارائه فعالیت‌های بیشتر مؤسسات فراهم نمی‌شود.

مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت رسول(ص) پلدختر اظهار کرد: بودجه‌ها و اعتبارات قرآنی به‌طور عادلانه بین مؤسسات تقسیم نمی‌شود و مسئولان آن در سطح کلان بهایی که به حوزه‌های دیگر می‌دهند برای قرآن قائل نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه باید بین حوزه‌های مختلف در تقسیم‌بندی بودجه و اعتبارات قرآنی اعتدال برقرار شود، گفت: اگر بودجه‌ها عادلانه تقسیم شوند، اجرای طرح‌های قرآنی رونق می‌گیرد.  

انتهای پیام
captcha