حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور سکاندار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شد
کد خبر: 4013927
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور سکاندار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور را به عنوان رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در حکمی که از سوی دکتر محمدمهدی اسماعیلی برای انتصاب حجت‌الاسلام ایمانی‌پور صادر شده، نخستین تأکید بر استفاده از مدیران و رایزنان جوان، انقلابی و تحول خواه است. متن حکم به این شرح  است:

«جناب حجت‌الاسلام آقای محمد مهدی ایمانی پور

با عنایت به تعهد، تجارب اجرایی و آشنایی دیرینه‌ای که با فعالیت‌های فرهنگی در خارج از کشور دارید و بنا بر مصوبه شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موافقت مقام معظم رهبری و ولی­ امر­ مسلمین جهان، حضرت آیت‌ الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، به موجب این حکم برای مدت سه سال به عنوان «رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند قادر متعال و با امعان نظر به اهداف و شرح وظایف سازمان و بیانات و فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی، برای انجام مأموریت‌های ذیل اهتمام وافر را به کار گیرید:

1ـ استفاده از نیروهای جوان انقلابی و تحول‌خواه در سطوح مدیریتی داخل و خارج از کشور 

2ـ پایبندی به اساسنامه سازمان و تحقق مفاد آن

3ـ هماهنگی برای تبیین و تبلیغ مواضع و اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

4ـ توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی در همه زمینه­‌ها  و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی کشور و  وزارتخانه

5ـ برنامه­‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای حضور اهالی فرهنگ و ادب و هنر جمهوری اسلامی ایران در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی دیگر کشورها

6ـ توسعه پایدار و اثرگذار روابط فرهنگی با همه کشورهای همسایه

7ـ تعمیق روابط و استفاده از ظرفیت سازمان‌های فرهنگی بین‌­المللی مانند اکو، آیسسکو، مجمع فقه اسلامی، ارسیکا و سایر سازمان‌­های بین­ ‌لمللی

8ـ گسترش گفت وگوهای فرهنگی در کنار گفت و‌گوهای دینی با نخبگان فرهنگی جهان

9ـ بومی­‌سازی پایدار فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی

10ـ توجه خاص به ایرانیان خارج از کشور و مشارکت‌دادن آن‌ها در فعالیت‌­ها و رویدادهای فرهنگی

11ـ اجرای دقیق موافقت‌نامه­‌های فرهنگی و انعقاد موافقت‌­نامه­ های جدید در جهت توسعه و گسترش فرهنگ و هنر اسلام و انقلاب اسلامی

12ـ برنامه­‌ریزی و انجام هماهنگی­های لازم در جهت انعقاد تفاهم­نامه­های فرهنگی در ارتباطات و مناسبات بین‌المللی

13ـ  پشتیبانی از ترویج زبان و ادب فارسی در کشورهای دیگر به­ ویژه کشورهای منطقه

ارائه گزارش مستمر  فصلی از پیشرفت اجرای بندهای مذکور مورد انتظار است.

شایسته است با بهره‌گیری از نیروهای مؤمن، مکتبی، کارآمد و آماده و آشنا به مسائل بین‌المللی در جهت ارائه تصویری درست از مبانی ارزشی و فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مبادرت نمایید و در جهت توسعه و ترویج مناسبت‌های فرهنگی با ملل نیک‌اندیش جهان به ویژه مسلمانان و مؤمنان و علاقه‌مندان به فرهنگ و ادب برگرفته از دین و آیین راستین همت گمارید.

لازم است از تلاش­‌های سازنده برادر دانشمند و خدمتگزار، جناب آقای دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان، در مدت طولانی مسئولیت‌ بیش از 8ساله این سازمان تقدیر و تشکر نمایم.

مزید توفیق جناب­عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، ظل توجهات حضرت ولی­عصر(عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت­‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) از خداوند منان خواستارم.»

 


  • بیشتر بخوانید:
گزینه نهایی ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد:

ضرورت تحول در امور فرهنگی بين‌المللی


گفتنی است، حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور، متولد 1343 دارای تحصیلات عالی حوزوی، مدرس و محقق در زمینه حقوق و کلام اسلامی است. از او مقالات متعددی در مجلات داخلی و خارجی منتشر شده و ترجمه و بازنویسی کتاب «اسلام و چالش‌های دوره مدرن» از زبان آلمانی از جمله آثار اوست.

 از سوابق اجرایی و مدیریتی او هم می‌توان به قائم مقام و دبیر شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مدیرکل فرهنگی «اروپا و آمریکا»  در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در فدراسیون روسیه و آلمان، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کرد.

تأسیس مؤسسات علمی، پژوهشی و فرهنگی در خارج از کشور از جمله سازمان غیر دولتی «البیت المسلم»؛ برای دفاع از حقوق مسلمانان در ژنو، مجمع منطقه‌ای اهل بیت(ع) در آمریکای شمالی(کانادا)، آمریکای جنوبی (برزیل) و اروپا (هامبورگ)، مؤسس بنیاد مطالعات اسلامی و بنیاد بین‌المللی ایران‌شناسی در روسیه، بخش حافظ پژوهی (شیعه‌شناسی) در دانشگاه فرانکفورت از دیگر فعالیت‌های ایمانی‌پور است.

وی همچنین عضو شورای بین‌الملل مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری) و عضو کمیته علمی و فرهنگی شورای راهبردی روابط خارجی است.

مدیر تدوین طرح ارتقاء و بهبود سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (مسئول گروه تدوین)، مدیرتدوین سند فرهنگی بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب در کنار تدوین ده‌ها آیین‌نامه، شیوه‌نامه و تفاهمنامه در امور فرهنگی بین‌المللی در کارنامه ایمانی پور به چشم می‌خورد.

یادآور می‌شود، پیش از این ابوذر ابراهیمی ترکمان به مدت 8 سال عهده دار این مسئولیت در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود.

انتهای پیام
captcha