فعالیت 73 کتابخانه در سمنان
کد خبر: 4014068
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

فعالیت 73 کتابخانه در سمنان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از فعالیت 73 کتابخانه در استان خبر داد و گفت: در این کتابخانه‌ها بیش از یک‌میلیون و ۱۱۹ هزار کتاب در مخزن نگه‌داری می‌شود.

فعالیت 73 کتابخانه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ظهر امروز 26 آبان در مراسم تجلیل از کتابداران نمونه استان درسالن اجتماعات کتابخانه مرکزی سمنان کتابداران را طلایه‌داران فرهنگ مکتوب استان دانست و افزود: با تلاش همین کتابداران طی سال گذشته ۱۸ هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: طی سال جاری دو کتابخانه در استان سمنان افتتاح‌شده که در این راستا کتابخانه شهید محسن فخری‌زاده پس از ۱۱ سال انتظار در شهرستان مهدی‌شهر و کتابخانه روستایی دیزج شاهرود با نام شهید علی نوری با حضور مادر شهید از جمله آن‌ها را شامل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی استان مجموعاً ۳۵ هزار و ۴۶۲ نفر عضو دارد، اظهار کرد: در این کتابخانه‌ها بیش از یک‌میلیون و ۱۱۹ هزار کتاب در مخزن نگه‌داری می‌شود.

طاهریان متذکر شد: در حال حاضر ۵۵ کتابخانه نهادی و ۱۸ کتابخانه مشارکتی یا مستقل در استان سمنان فعال است که بر این اساس راه اندازی و تجهیز این مراکز همه ساله در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی؛ برنامه‌های هفته کتاب در راستای افزایش فعالیت‌های کتابخوانی به انجام رسیده است که افتتاح بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی سمنان در دو روز گذشته از جمله اقدامات خوب در این راستا است.

انتهای پیام
captcha