قرآن کریم صدای زن را رسا معرفی کرده است
کد خبر: 4014348
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸

قرآن کریم صدای زن را رسا معرفی کرده است

حجت‌الاسلام مبلغی با اشاره به آیات ۲۲ و ۲۳ سوره قصص گفت: قرآن کریم صدای زن را رسا معرفی کرده است.

حجت‌الاسلام احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری در پنجمین سمینار تخصصی ملی صدای زن که امروز ۲۷ آبان ماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به آیات ۲۲ و ۲۳ سوره قصص (وَلَمَّا تَوَجَّهَ تِلْقَاءَ مَدْيَنَ قَالَ عَسَى رَبِّي أَنْ يَهْدِيَنِي سَوَاءَ السَّبِيلِ ﴿۲۲﴾و چون به سوى [شهر] مدين رو نهاد [با خود] گفت اميد است پروردگارم مرا به راه راست هدايت كند (۲۲)وَلَمَّا وَرَدَ مَاءَ مَدْيَنَ وَجَدَ عَلَيْهِ أُمَّةً مِنَ النَّاسِ يَسْقُونَ وَوَجَدَ مِنْ دُونِهِمُ امْرَأَتَيْنِ تَذُودَانِ قَالَ مَا خَطْبُكُمَا قَالَتَا لَا نَسْقِي حَتَّى يُصْدِرَ الرِّعَاءُ وَأَبُونَا شَيْخٌ كَبِيرٌ ﴿۲۳﴾و چون به آب مدين رسيد گروهى از مردم را بر آن يافت كه [دامهاى خود را ] آب مى‏ دادند و پشت‏ سرشان دو زن را يافت كه [گوسفندان خود را] دور میکردند [موسى] گفت منظورتان [از اين كار] چيست گفتند [ما به گوسفندان خود] آب نمى‏ دهيم تا شبانان [همگى گوسفندانشان را] برگردانند و پدر ما پيرى سالخورده است (۲۳))، گفت: قرآن کریم در این آیات صدای زن را رسا معرفی کرده است. جای جای قرآن کریم آکنده از این صدایی است که معنویت و معرفت را بیان می‌کند. 

وی افزود: با توجه به این آیات اولین کسانیکه که موسی در این حرکت اجتماعی ملاقات میکند زن است. در این ملاقات، گفت‌وگویی که در آن عفت نهفته است، انجام می‌شود یعنی هم فعالیت اجتماعی انجام می‌دهند و هم عفت در آن انعکاس یافته و هم نگاه زن به خانواده است چراکه دختر شعیب به پدر پیرش اشاره می‌کند.

مبلغی بیان کرد: دیدگاه امام و رهبر این است که نباید تصور کرد که جای زن فقط در خانه است. نباید تصور کرد زن که به جامعه می‌آید از خانواده می‌بُرد. عفت آن نیست که فعالیت مشترک با مرد آغاز نشود بلکه زن می‌تواند تلاش فرهنگی و کوشش اجتماعی کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: زن به عنوان بخش مهم جامعه می‌تواند به عنوان تأثیر گذارترین صدا باشد. حضور زن در جامعه با چارچوب رعایت عفاف هیچ منعی ندارد.

انتهای پیام
captcha